Икономическата криза в САЩ засегна много сфери на бизнеса, включително и веригите за обществено хранене. Световноизвестната верига кафенета Starbucks затвори около 600 свои обекти на територията на страната преди няколко месеца.

Специалистите обаче са впечатлени от феномена на гръцкия пазар, където веригата не само не губи позиции, но дори все повече укрепва, пише гръцкият сайт greek.ru.

Само за първите шест месеца на 2008 г. Starbucks откриха осем нови свои кафета в южната ни съседка, като през 2007 г. тя вече разполагаше с 19. Според представители на гръцкия клон на компанията, отговарящи за пазарите в Кипър и на Балканите, "двигател на развитието на Starbucks в момента са чуждестранните пазари. През миналата седмица ние открихме две нови точки на остров Родос, а преди десет дни в Крит и Керкир. В края на годината ще отворим и първото кафене в България".

Най-преданите клиенти на кафенетата Starbucks в Гърция са жените, независимо от възрастта им. Втората група посетители са хора на възраст между 35-45 години, а на трето място- младежите между 15-25 години.

Този темп на развитие на компанията се обуславя и от икономическите показатели. Печалбата за миналата година беше 27% повече спрямо предходната, а подобни показатели се очакват и през следващата година.

За разлика от американския пазар, на който откриването на нови проекти протичаше хаотично и водеше до появата на кафене срещу вече съществуващо кафене от същата верига, в Гърция новите Starbucks се появяват постепенно и следвайки търсенето на пазара.

Пазарът на кафенетата в Гърция се намира в подем, като за три години бяха отворени общо 1 200 нови и общият брой на този тип заведения достигна 17 хиляди. Starbucks, която разполага със 78 кафенета в Гърция, се надява да запази ръста си от 20% годишно.

Ситуацията на американския пазар обаче изобщо не е безоблачна и ръководителите се принудиха да съкратят 12 хил. работни места. Песимистите смятат, че това е знак за залеза на Starbucks на американския пазар.