Възкръсва вкусът към разкоша сред руските милионери. След година на криза богатите пак се хвърлят да купуват луксозни стоки на Панаира за милионери в Москва, пише Франс прес. Атмосфера на разкош обгръща тутакси всекиго, влязъл в Манежа, историческа сграда от 19-и век недалеч от Кремъл: шампанско, бляскави дрънкулки, скъпоценни бижута, коли и хеликоптер на стойност 600 000 долара - изкушение за всеки любител авиатор.

"Освен че продаваме машини, организираме и обучение по пилотаж", обяснява Михаил Юшков - генерален директор на руската компания "Авиамаркет".

Дружеството организира "уникални полети" по маршрута Лос Анджелис-Москва с хеликоптер, управляван от професионалист - общо 16 000 километра с множество междинни кацания.

"Само купете апарата, нататък грижата е наша", уверява Юшков.

Тази година "Авиамаркет" е продала двайсетина машини.

"Усеща се, че тръгваме нагоре, нещата вървят по-лесно, отколкото през 2009-а" - черна година за Русия, пострадала зле от финансовата криза. А през 2011 г. ще стане още по-добре", надява се бизнесменът.

Весели камбанки звънкат и откъм щанда за пиана.

"Миналата година беше тежко, но сега всичко се оправя", споделя Ирина Давидовна от фирмата "Форте и Пиано" - дистрибутор на луксозните инструменти. Прозрачно пиано в месингов обков може да се купи за 110 000 евро, но най-скъпите стигат 200 000, отбеляза тя.

Сред най-новите експонати на изложението, приключило в неделя, видяхме "ролс ройса на навесите" - прозрачна конструкция, която може да се разпъне като навес над градински басейн, като шатра над импровизирана веранда или заслон над паркирана кола, поясни Жан-Пол Байи, шеф на френското дружество "Байи престиж абри". Твърде специалното изделие е изработено от нечуплив поликарбонат. Носещите ребра са от резбовано дърво със скъпоценни инкрустации според вкуса на купувача, изтъкна Байи.

"Ние сме единственият в света производител на подобен продукт, продаван по 2000 евро за квадратен метър", добави той.

Внимание заслужава и друга новост - прозрачна кабина за дълбоко загряване на мускулите, нещо като индивидуална сауна с електрически инфрачервени нагреватели и ароматизираща система. Струва 15 000 евро и 4000 отгоре за модела с позлатена седалка и кранчета.

"Предвидена е температура до 70 градуса, но се препоръчва към 40 - така е най-добре за тялото", обяснява Наталия Азарова, която оглавява руския клон на австрийската компания "b intense".

Както всяка година, солидни доходи носят луксозните коли. Изложителите са осигурили като подходящ антураж хубави момичета, а като фон - шумна музика от оркестъра в дъното на залата.

"Порше" отново се радва на успехи след 2009 г. - "най-тежката година досега", констатира продавачът Руслан Бекиров. От началото на тази обаче, московските филиали на прочутата фирма конструктор от Германия процъфтяват.

"Много от нашите клиенти са включени в класацията на "Форбс", американското списание, което всяка година помества списък на най-богатите хора в света", добавя бизнесменът, който е изпълнен с оптимизъм за продажбите догодина.

Също като Антон Гусев от щанда за дамски кожени манта по 1500 до 83 000 евро бройката. Печалбите обаче няма да се върнат на равнището от 2008 г. - периода на изобилие отпреди кризата, прогнозира той.

От 2 години Панаирът за милионери се организира в далеч не тъй просторна сграда като огромния изложбен център "Крокус-Експо", наеман преди. Липсват големите имена в автомобилния свят като "Ролс Ройс" и "Бентли", няма ги вече и яхтите - символ на лукса.

Източник: БТА