В почти всички държави от Европейския съюз през третото тримесечие на 2020 г. се наблюдава ръст на железопътния пътнически трафик, в сравнение с предходното, показват данните на Евростат.

Пътникопотокът по европейските ЖП линии обаче остава значително по-слаб, в сравнение с третото тримесечие на 2019 г.

Ограничителните мерки, въведени през пролетта на 2020 г. в повечето страни от ЕС, засегнаха всички видове пътувания.

Най-сериозният спад в железопътния трафик беше регистриран през второто тримесечие на миналата година, след което в повечето страни се наблюдава известно възстановяване.

За периода от юли до септември 2020 г. най-силен спад на годишна база в броя на превозените пътници в железопътния транспорт се наблюдава в Ирландия (със 73%), Италия (с 48%), Испания (с 44%), Швеция (с 42%) и Люксембург (с 42%).

В Нидерландия пък железопътният трафик се задържа почти без промяна по време на пандемията от COVID-19, като и през второто, и през третото тримесечие на 2020 г. понижението е минимално (с 0.2%) на годишна база.

В България също се наблюдава сравнително слабо понижение на фона на тези, които се наблюдават в останалите държави от ЕС.

През третото тримесечие на 2020 г. броят на превозените пътници намалява с 18% спрямо съответния период на миналата година до общо 4.663 милиона души. Спрямо предходните три месеца обаче (от юли до септември 2020 г.) е отчетен ръст от близо 32%.

Освен в абсолютния брой на превозените пътници от железопътните компании, се наблюдава и спад в дължината на пътуванията, отбелязват още от Евростат.

Извършената работа, измерена в пътниккилометри (превоз на един пътник на разстояние от 1 км), бележи най-силен спад в Ирландия (със 73%), Испания (59%), Португалия (с 51%), Италия (с 50%) и Швеция (с 48%).