Сръбският министър на икономиката и регионалното развитие Младжан Динкич заяви пред белградския вестник "Политика", че завършването на транспортен коридор номер 10 е национален приоритет и работата по него може да приключи за три години.

Паневропейският транспортен коридор номер 10, свързващ Залцбург със Солун, е лансиран през 90-те години от ЕС. Той включва автомагистрала с дължина от 2258 километра и железопътна линия с дължина от 2441 километра. Коридорът има и още няколко разклонения, в т.ч. свързващи австрийския град Грац със Загреб, Будапеща с Белград и Ниш със София.

Успехът на правителството ще се измерва с това дали до края на мандата си ще завърши Коридор номер 10 и частта от Хоргош до границата с Македония и България, включително всички околовръстни пътища и най-важния - около Белград. “Това не е проект само на едно министерство или една партия, а на цялото правителство, тоест - национален приоритет”, каза Динкич.

По думите му частта от коридор номер 10 в Сърбия може да бъде построена за три години, а сумата от един милиард и половина евро, която е необходима за довършването му, може да се осигури без концесия - от бюджета и приватизационни приходи, а парите, които не достигат, може да се покрият с малък кредит.

Младжан Динкич оцени, че Сърбия има шанс да намери стратегически партньор за фабриките "Застава автомобили" и "Застава камиони", съобщават от БТА. Пред вестник "Политика" той обяснява как Сърбия смята да привлече инвеститори.

Динкич информира, че търгът за рудодобивния и преработвателен комплекс РТБ "Бор" в Източна Сърбия ще бъде обявен днес и началната цена ще бъде 340 милиона долара. Тази начална цена е с около 80 милиона долара повече от цената на първия търг. Минималните инвестиции ще са на стойност 180 милиона долара, което е три пъти повече от поисканото на първия търг.