Американският търговски гигант Walmart ще оборудва част от своите магазини с малки складове, управлявани от роботи, които ще изпълняват онлайн поръчки, съобщава Ройтерс.

Все повече американци предпочитат да пазаруват онлайн заради пандемията от COVID-19, а компаниите търсят начини за оптимизация на своите логистични операции.

Роботите на Walmart ще събират замразени храни, както и други стоки от складовете на магазините, и ще ги подготвят за изпращане или за взимане от място. Опаковането на суровите храни, месото и по-големите електроуреди, като телевизори, лаптопи и други, ще се извършва от персонала на магазините.

Засега от Walmart не уточняват каква част от обектите им ще бъдат оборудвани с новите автоматизирани центрове за поръчки, но се очаква те да бъдат "десетки". Компанията е най-голямата търговска верига в Съединените щати, оперираща с над 5000 магазина.

След първото тримесечие на миналата година, когато избухна пандемията от COVID-19, онлайн поръчките на Walmart за доставка и за взимане на продукти от място са се увеличили четирикратно.

"Не смятаме, че използването на тези услуги ще намалее в бъдеще. Все повече потребители ще си поръчват покупките онлайн, за да бъдат доставени до дома им или да ги вземат на място от магазина, след като са предварително подготвени и сортирани", смятат от компанията.

Walmart тества подобна автоматизирана технология в един от магазините си в Ню Хемпшир през 2019 г. и установи, че поръчките могат да бъдат готови само за няколко минути.

Роботи се скараха в китайска библиотека (видео)Два робота, които работят като асистенти в китайска библиотека, станаха хит в социалните мрежи, след като си спретнаха малък

Не е ясно обаче дали поредният мащабен експеримент на компанията в областта на роботизацията ще бъде успешен. В края на миналата година Walmart обяви, че се отказва от идеята за използване на роботи, които да следят складовите наличности и асортимента по щандовете на магазините.

Използването на роботите за тази цел започна експериментално през 2017 г., като целта беше следенето на наличностите да става по-бързо и да не отнема от работното време на служителите.

То беше част от цялостната стратегия на Walmart да дигитализира своите операции, за да предостави по-добро и по-бързо обслужване на клиентите в опит да се конкурира с онлайн платформата Amazon.