Ще може ли Twitter да покрие новите изисквания на ЕС за съдържание?

227
Ще може ли Twitter да покрие новите изисквания на ЕС за съдържание?

© Pixabay

Офисът на Twitter в Брюксел вече не съществува, което може да затрудни компанията да се придържа към новите разпоредби на Европейския съюз относно модерирането на съдържание. Броят на хората, заети в офиса, спадна от шест на двама, след като новият собственик Илон Мъск намали наполовина работната сила на организацията. Останалите двама ръководители, Джулия Мозер и Дарио Ла Наса, са напуснали миналата седмица, според Financial Times - точно когато Мъск призова служителите да се ангажират с неговата визия за "хардкор" Twitter 2.0 или да напуснат.

Мозер и Ла Наса отговаряха за обществената политика на Twitter в Европа, както и за това да социалната мрежа да спазва регламентите на ЕС срещу дезинформацията и Закона за цифровите услуги (DSA). Това законодателство влезе в сила миналата седмица и ще се прилага за компании от февруари 2024 г. То дава на европейските правителства и институции повече власт върху това как платформите модерират съдържание и кога технологичните компании трябва да премахват незаконно такова. Платформите ще трябва да бъдат прозрачни относно причините за решенията си за модериране на съдържание, а засегнатите потребители ще имат право да ги оспорват.

Ако Twitter не спазва правилата на DSA е изправена пред тежки потенциални санкции. Регулаторите могат да глобят Twitter с до 6% от глобалния ѝ оборот или дори да забранят платформата. Еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон вече предупреди Мъск, че Twitter трябва да спазва разпоредбите на Съюза за съдържанието.


Илон Мъск обеща Милиардерът обяви решението си, след като проведе анкета в своя профил

В четвъртък, Мъск обяви, че „общата идея“ е да се ограничат правилата за модериране до „незаконно съдържание“. Но разпоредбите за това кое съдържание е законно могат да варират значително в зависимост от юрисдикцията (Германия има доста строги правила за социалните медии, например) и наличието на по-малко персонал, посветен на спазването на законите, може да затрудни компанията и да ѝ коства много.

„Притеснена съм от новината за уволнението на толкова голям брой служители на Twitter в Европа“, коментира Вера Йоурова, вицепрезидент на ЕС, който отговаря за борбата с дезинформацията, пред Financial Times. „Ако искате ефективно да откривате и предприемате действия срещу дезинформацията и пропагандата, това изисква ресурси. Особено в контекста на руската дезинформационна война, очаквам Twitter напълно да зачита законодателството на ЕС и да спазва своите ангажименти.

Междувременно няколко сенатори от Демократическата партия вече поискаха от Федералната търговска комисия да определи дали компанията не е нарушила законите за защита на потребителите с въвеждане на новите функции за модериране на съдържанието. Преди време от FTC обявиха, че „проследяват последните събития в Twitter с дълбока загриженост“.

Мъск обяви чрез съобщение в платформата, че другия петък (2 декември) "предварително ще бъде стартирана" услугата за верификация на профили в социалната мрежа, известна като Blue Verified или т. нар. "сини значки", съобщи Reuters. 

Twitter ще маркира профилите на физически лица и на организации с различни цветове, съобщи Мъск. 

"Златна верификация за компании, сива за правителства и синя за физически лица (независимо дали са известни личности или не са). Това е болезнено, но необходимо решение", отбелязва Мъск в туит. 

Всички верифицирани профили "ще бъдат проверени ръчно, преди да бъдат обозначени със знак за верификация", допълва Мъск.

Twitter наскоро спря процедурата за верификация и удостоверяване на профили със синя отметка, която се предлагаше срещу месечен абонамент от 8 долара, тъй като броят на фалшивите профили в социалната мрежа се увеличи рязко, отбелязва Reuters.

Системата за потвърждаване на автентичността на профили в социалната мрежа чрез синя отметка преди беше запазена за избрани потребители, като известни личности, политици, журналисти и други публични фигури, чиято самоличност често става обект на фалшифициране. 
Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg