Следващият път, когато искате да наберете пари, това вече ще е възможно и през... Facebook.

Вчера социалната мрежа представи своята функция на набиране на средства, с която ще конкурира GoFundMe.

В бъдеще потребителите на Facebook ще могат да даряват пари за различни инициативи – за себе си, приятели или за нещо друго, извън социалната мрежа.

Новата функция ще бъде тествана в САЩ в следващите седмици, след което ще бъдат добавяни нови категории и държави.

Един от говорителите на Facebook Стивън Роко Роди заяви пред CNNTech, че Facebook ще задържа 6.9% от даренията, както и 30 цента от всяка трансакция.

За сравнение, GoFundMe задържа 7.9% и 30 цента от всяко дарение. До този момента дарения през Facebook бяха възможно само за организации с нестопанска цел.

Началните шест категории, с които ще можем да кандидатстваме, ще са: образование, медицински услуги, медицински грижи за животни, помощ за природни бедствия, спешни случай (кражби, катастрофи и др.), както и погребения.

Всяка кампания за набиране на средства ще има 24-часов период, преди да бъде одобрена. За да можете да осъществите своята лична кампания, ще трябва да имате навършени поне 18 години.

В последните месеци Facebook полага усилия по диверсификация на приходите си, което се отразява добре и на котировките на компанията.

Вчера книжата на социалната мрежа се търгуваха с минимално понижение от 0.17%, до 142.41 долара, като по време на борсова сесия бяха осъществени сделки и на рекордното ниво от 142.95 долара.