Сирма Бизнес Консултинг (Сирма БК) е включена в престижната класация Top 10 Mobile Banking Solution Providers за 2017.

Компанията е сред водещите разработчици и интегратори за решения в банковия сектор в България и региона. Нейните продукти и услуги са базирани на нови технологии, предлагат нови подходи на банковите институции, като им помагат да извършат цялостна дигитална трансформация на операциите си.

Удобството и сигурността при мобилното банкиране дълго време бяха взаимноизключващи се изисквания. Стартирайки като раработчик на цялостни СМС базирани решения за финасовите организации, Сирма БК измина дълъг път докато създаде стабилни и надеждни мобилни приложения за банковия сектор, които да бъдат едновременно лесни за ползване и сигурни.

Компанията предлага иновативни мобилни и уеб приложения за смартфони, най-търсените иновации в мобилното банкиране, с гарантирана сигурност на потребителите.

„Повече от 20 години нашите опитни екипи работят в тази област и дават съвременни решения на банковите институции, които гарантират сигурност от най-висок клас, сподели Петър Алексиев, Директор направление "Мобилно банкиране" в Сирма БК. Вярвам, че мобилното банкиране е бъдещето, защото спестява време и значително подобрява клиентското изживяване.

В нашите решения се включват управление на базови функционалности като създаване на цялостни клиентски профили, движения и справки по сметки, защитени със солиден ПИН базиран механизъм за сигурност. Те дават възможност на всеки потребител да получи целия спектър от банкови услуги, ползвайки удобно мобилното си устройство.

За да се справи с повишените изисквания на съвременната банкова система, Сирма БК предлага MBank Native Apps канал. Проектиран за работа с всеки модел смартфон, таблет или фаблет, използващи Android, iOS и Windows Phone, приложението използва данните за гео-локализация и навигация, давайки възможност за проактивно клиентско обслужване и банкиране. Клиентите получават банкови справки посредством богат потребителски интерфейс, включващ графики с висока резолюция, при гарантирана висока степен на сигурност.“

В допълнение, г-н Алексиев сподели - „В нашите решения имаме интегрирани мобилни токени, за да подсилим сигурността и персонализираме комуникацията, което улеснява изпращането на персонализирани послания в мобилните приложения. Благодарение на разнообразната функционалност и API с отворен код, приложенията на Сирма БК може да се интегрират бързо и в широк спектър решения, подходящи за търговски и финтех компании.

Например, MBank СМС канал улеснява банкирането за потребители, които нямат интернет достъп, а каналът базиран на WAP браузър, улеснява банкирането, без да се налага инсталиране на допълнителен софтуер.

Един от последните ни проекти е решението за Allianz Bank Bulgaria, което представлява съвременна банкова платформа за мобилно банкиране, създадена за да задовори растяящите нужди на банката в този сегмент. Като часто от проекта ANI (Allianz New Image) насочен към модернизиране на банковите операции, банката реши да включи мобилно банкиране с голям брой функционалности, за да управлява големия брой притежатели на сметки.

Нашата компания имплементира MBank с набор от операции включващи заявка за баланс, трансфери и плащания, предлагайки опростено решение за по-удобно банкиране. Тази инициатива промени драстично бизнес резултатите и клиентската удовлетвореност.“

Също така, работим върху въвеждането на биометрично разпознаване, нововъзникваща технология, която позволява да се елиминира кражбата на самоличност и гарантира сигурност при въвеждането на пароли. Като пример за тази технология са логването с пръстов отпечатък, сканирането на ретината, разпознаване на глас и говор. Не е нужно да се помнят пароли или да въвеждате ръчно своите потребителски данни, при проверка на баланс, прехвърляне на пари, плащане на сметки и т.н.

Вместо това просто допирате палеца, или поглеждате, за да бъде сканирана вашата ретина посредством MBank приложението. Нашите разработчици предлагат решения които улесняват потребителите да се колаборират с устройствата посредством гласови команди, и това води до значителни промени във потребителско преживяване при мобилното банкиране.“, допълни Алексиев.

Друга интересна възможност се предлага при мобилните пллащания с QR код. Те предоставят възможност на смартфоните да сканират изображения и баркодове, за да се плащат фактури. Следващото поколение мобилни приложения и решения ще включват гласови и чатботове с вграден изкуствен интелект. Те помагат на потребителите с банкирането, запитванията, и като резултат увеличават ползата от предлаганите финасови услуги и подобряват клиентското изживяване.

Решенията на Сирма БК за мобилното банкиране са насочени освен към приложенията за смартфони, но и широк спектър от устройства - таблети, преносими и други умни IoT устройства. Работим уселено и в сегмента B2B услуги, да предложим възможност за P2P операции в мобилните приложения, като намалим посредниците при разплащанията и фактуриране.