Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba се присъедини към елитна група от корпорации, сред които McDonald’s, Coca-Cola, Toyota, Samsung, General Electric, Visa и др. Компанията, основана от Джак Ма, е подписала договор за спонсорство на следващите шест Олимпийски игри, или до 2028 г., информира Financial Times.

От Alibaba ще са отговорни за доставянето на технологични услуги за организаторите на игрите, както и за основаването на специален Олимпийски телевизионен канал. Новата дигитална услуга ще бъде промотирана, както сред по-младите фенове, така и сред китайската аудитория.

До този момент спонсорството на Олимпийски игри е запазена марка за западните компании, като само веднъж – през 2008 г., китайска компания е била рекламодател, като в този случай това бе Lenovo.

Следващите три Олимпийски игри ще се проведат в Азия – съответно в Пхьончхан (Южна Корея), Токио (Япония) и Пекин (Китай). Финансовите параметри на споразумението не са обявени, но анализ на предходните сделки с рекламодатели сочи, че по всяка вероятност става въпрос за стотици милиони долара.

Компании, като Bridgestone и Panasonic, имат договори за следващите четири цикъла от Олимпийските игри, като за това платиха поне 200 млн. долара.

Според информациите от 2014 г. и 2016 г., най-големите 12 спонсора на Зимните олимпийски игри в Сочи и Летните олимпйски игри в Рио де Жанейро са осигурили постъпления от около 1 млрд. долара.

Според информацията на FT, Alibaba ще заплати поне 600 млн. долара до 2028 г. Компанията вече притежава дял от футболен отбор от Китай, но също така е свързвана с големи спонсорски сделки, включително рекламен договор с Барселона и ФИФА.