Неймар ги харесва в цветовете на Бразилия. Англичанинът Уейн Рууни в бяло, а Луиз Суарез в син цвят.

Носенето им на терена е забранено от ФИФА заради лицензионен договор, но обемистите слушалки Beats са предпочитани от много от водещите играчи, което превръща Световното първенство в неофициална реклама за придобитата миналия месец от Apple компания.

Цветните луксозни слушалки, създадени от рапъра Доктор Дре, вече са се превърнали в повсеместен футболен аксесоар.

Неймар носеше такива на слизане от автобуса пред стадиона във Форталеза преди последната тренировка на Бразилия в навечерието на мача им с Мексико.

Същата марка слушалки стояха на врата на Луиз Суарез, докато той се шегуваше със съотборниците си в една от почивките на тренировка на Уругвай.

Вижте още: Прекрасният живот на Неймар

Лицензионното споразумение на ФИФА с конкурентния производител на електроника Sony обаче означава, че играчите трябва да свалят слушалките Beats, когато са на стадионите на Световното първенство за официални мачове и медийни събития.

Според маркетингови експерти това вероятно само засилва привлекателността им.

"Когато феновете видят как футболисти носят слушалки Beats в свободното си време по техен избор, ефектът е същият, както когато ги гледат, че завързват връзките на обувките си Adidas или отпиват от питие, за което имат рекламен договор," казва консултантът Елън Петри Лийнс, бивш служител на Apple и Google.

"Може би още повече, защото Beats не е спонсор на първенството, така че посланието е още по-истинско и надеждно."

Beats Electronics, която наскоро бе купена от Apple за 3 млрд. долара, е известна със своя "горила маркетинг" за заобикаляне на лицензионните пречки.

По време на Олимпиадата в Лондон през 2012 г. компанията разпрати безплатно хиляди чифтове слушалки на популярни спортисти, в това число на целия американски отбор по баскетбол и на цялата британска делегация, надхитряйки официалния спонсор Panasonic.

Дни преди световното в YouTube се появи петминутен клип, в който участват Неймар, Суарез, Марио Гьотце, Робин ван Перси, Хавиер Ернандез "Чичарито" и други играчи, които носят слушалки Beats, който вече е гледан 10.6 милиона пъти.

Този месец Sony осигури на всички участници на Световното първенство безплатни слушалки, които могат да използват на стадионите.

Засега обаче малцина играчи могат да бъдат забелязани да носят слушалки Sony.