Манчестър Юнайтед е футболният отбор с най-високи приходи, обявиха от УЕФА в годишния си доклад, публикуван във вторник.

Данните сочат, че 700-те най-богати клуба са отчели приходи от 18.5 млрд. евро за 2016 г. спрямо 16.9 млрд. евро за година по-рано и 2.8 млрд. евро преди 20 години.

Близо половината от тези средства обаче са генерирани от едва 30 футболни тима.

На челно място са „червените дяволи“ с приходи от 689 млн. евро, което представлява повишение спрямо 2015 г. от над 32% спрямо реализираните за 2015 г. 521 млн. евро.

Юнайтед са следвани от Барселона и Реал Мадрид (и двата тима генерират по 620 млн. евро за 2016 г.), както и Байерн Мюнхен (592 млн. евро), Пари Сен Жермен (542 млн. евро) и Манчестър Сити (533 млн. евро).

Оперативната печалба на Манчестър Юнайтед отново е най-висока спрямо всички останали отбори на Стария континент. Тя възлиза на 232 млн. евро, което е повече от следващите в класирането Реал Мадрид, Пари Сен Жермен, Байерн Мюнхен, Арсенал и Манчестър Сити.

Докладът отчита, че клубовете от английската Висша лига генерират най-високи приходи в Европа, възлизащи на 244.4 млн. евро средно на клуб. Следват тимовете от Германия – 149.6 млн. евро, Испания (126.3 млн. евро) и Италия (100.2 млн. евро).

Средните приходи на тимовете в Холандия възлизат на 26.7 млн. евро, а в Португалия – 20.3 млн. евро.

Постъпленията в Гърция са едва 8.9 млн. евро, но за Източна Европа те са дори по-ниски. За Унгария те възлизат на 5 млн. евро, 4.4 млн. евро за Чехия и 1.5 млн. евро за Словения.

Заплатите на футболистите през 2016 г. бележи ръст от 8.6%, а най-високи разходи по това перо отчитат от Барселона – 372 млн. евро.

12-те най-големи и популярни клуба в Европа – шестте големи от Англия, плюс Реал и Барселона от Испания, Байерн и Борусия Дортмунд от Германия, както и Ювентус (Италия) и Пари Сен Жермен, са увеличи приходите си от реклами с близо 2 млрд. евро в периода 2010 – 2016 г., сочат още данните от доклада на УЕФА, цитирани от Reuters.