Спортната агенция на Джей Зи Roc Nation Sports има 17-месечна история.

Тя вече има 9 клиента от 3 различни спорта (баскетбол, американски футбол и бейзбол), като сред тях са звездата на Оклахома Кевин Дюрант, бейзболистът Робинсон Кано, получил през миналата година договор за 240 млн долара със Сиатъл Маринърс, Виктор Круз (Ню Йорк Джайънтс), Си Си Сабатия (Ню Йорк Янкис), Джино Смит (Ню Йорк Джетс) и др.

Последният удар на Джей Зи е на стойност 300 млн. долара и представлява 10-годишен договор на Nike с Кевин Дюрант.

Но как се стигна до най-големият рекламен договор в НБА?

Само преди около 2 седмици в щатските медии се появи информацията, че Nike предлага на Кевин Дюрант по 20 млн. долара на година, за да продължи договора си за нови 10 години. Последва атака от малко известната в баскетболните среди Under Armour с предложение за 26-28 млн. долара на сезон за Дюрант.

Nike обаче се възползва от клауза в договора на звездата, според която те могат да подадат една и съща или по-добра от последната най-добра оферта с предложение за 30 млн. долара.

Дюрант и Джей Зи естествено избират Nike. Имайте обаче предвид, че „Кралят“ сред активните баскетболисти в НБА Леброн Джеймс печели по 20 млн. долара годишно от Nike.

Вижте още: Колите на Леброн Джеймс

Предходният договор на Дюрант с Nike бе за 60 млн. долара за 7 години и е подписан през 2007 г., когато той отклони сделка от Adidas за 70 млн. долара.