Китайската компания за безалкохолни напитки Hangzhou Wahaha Group Co., която е собственост на най-богатия китаец, подписа рекламен договор с 19-кратния шампион по футбол на Англия Манчестър Юнайтед, информира Bloomberg.

Тригодишният рекламен договор ще помогне на Wahaha да рекламира енергийната си напитка Qili в Китай, се казва в изявление на компанията. Играчите на английския клуб също така може да консумират напитката по време на тренировки и мачове според Wahaha.

Футболният клуб пък обяви и още един рекламен договор, сключен с China Construction Bank Corp., който дава правото на втората най-голяма банка в Китай да издава брандирани карти на Манчестър Юнайтед в страната.

Според клуба той има 108 милиона фенове в Китай, където е играл 11 пъти от 1975 г. насам и където футболът е най-популярният спорт. По оценки на клуба през 2011 г. общо 190 милиона от неговите 330 милиона фенове са били в Азия.

Wahaha, която e над 80% собственост на 67-годишният милиардер Цзун Цинхоу, продава бутилирана вода, плодови сокове и чай. Състоянието на Цзун се оценява на 16.6 млрд. долара според индекса на милиардерите на Bloomberg.