Stratford City - търговски център, разположен до основния вход към Олимпийския парк в Източен Лондон, стана рекордьор по брой на посетителите в периода на Игрите.

От управата цитираха данни, според които молът е привлякъл 5.5 млн. клиенти през 16-те дни на световната спортна проява.

Според британските медии обаче, финансовите резултати на търговския център, който е сред най-големите печеливши от Олимпиадата, контрастират рязко с резултатите на другите търговски зони в британската столица.

Там магазините се оплакват от слабите продажби, след като многократните предупреждения накараха множество туристи да се въздържат от обиколки в други части на британската столица по време на състезанията.

През първата седмица на Олимпийските игри посещаемостта на лондонския район West End, където има множество магазини, ресторанти, барове и театри, е намаляла с 4.5% на годишна основа, информира компанията за маркетингови проучвания Experian Hitwise.

Всички посетители на Олимпийския парк трябваше да минат през Stratford City, който е най-големият градски търговски център в Европа и е отворен от септември 2011 г.

По време на Олимпиадата молът стана обект на критики, тъй като през почивните дни между двете "олимпийски седмици" затвори за хора, които нямат билети за състезанията, за да предотврати струпването на твърде големи тълпи, припомня bTV.