Концернът за спортни стоки Nike временно преустанови договора си с Мария Шарапова - часове след като тя обяви, че е дала положителна допинг проба по време на Откритото първенство на Австралия през януари.

Шарапова съобщи новината на специална пресконференция в Лос Анджелис.

В допинг пробата на тенисистката е открито веществото мелдоний, което е в забранения списък от 1 януари тази година. От международната тенис федерация пък обявиха, че Шарапова е със спрени права от 12 март, като засега не е ясно колко ще продължи нейното наказание.

Вижте още: Най-нелепите обяснения на спортисти, хванати с допинг

Първият признак за това какво може да означава този скандал за Шарапова дойде само часове по-късно. Тя изгуби най-доходоносния си рекламен договор с концерна за спортни стоки и екипировка Nike. Договорът на тенисистката бе удължен за осем години през 2010 г. и бе на стойност 70 млн. долара.

„Натъжени и изненадани сме от новината за Мария Шарапова. Решихме да преустановим временно отношенията си с Мария, докато разследването продължава. Ще продължим да следим ситуацията“, се казва в изявление на компанията.

Шарапова печели по 30 млн. долара годишно от реклами, според Forbes. Сред настоящите й рекламодатели са American Express, Avon, Evian, Porsche и Tag Heuer.