Над два милиона души от цял свят са гледали срещата по американски футбол между отборите на Ню Йорк Джетс и Бъфало Билс през микроблогърската платформа Twitter, съобщиха от Националната футболна лига на САЩ (НФЛ) вчера.

Срещата, която бе проведена в четвъртък вечер (петък сутринта, българско време), е била наблюдавана от средно 243 000 души в Twitter във всеки един момент, разкриват още данните.

Разбира се, тези цифри не могат да се сравняват с резултатите от телевизионното предаване, което е било гледано от общо 48 милиона зрители (средно 15.4 милиона са наблюдавали срещата по CBS и NFL Network). Въпреки това, дебютното за Twitter излъчване бе определено като безспорен успех за компанията - както от бизнес анализаторите, така и от спортните фенове.

Според медийните експерти събитието е показало, че Twitter е напълно способен да се справи с подобно предизвикателство, а сделката с НФЛ ще помогне на компанията да укрепи позициите като платформа за видео излъчване. Това, от своя страна, ще отвори и нови възможности за привличане на нови потребители към платформата.

В тази връзка, реакциите на потребителите, наблюдавали срещата в Twitter, бяха изключително положителни. Голяма част от феновете отбелязват високото качество на предаването, а един потребител отбелязва със задоволство, че е гледал срещата без никакви затруднения, при това в Литва.

Инвеститорите също реагираха положително на новините и в резултат на това акциите на Twitter скочиха с цели 4.4 процента на Нюйоркската фондова борса. Ценните книжа приключиха последната седмица за тази седмица на цена от 19.11 долара за брой.