Когато Меджик Джонсън искал да спре с баскетбола и да започне да се занимава с бизнес, той взема телефона и започва да се опитва да се свърже с 20 души, които не познавал, но с които искал да се срещне.

Популярният бивш баскетболист на Лос Анджелис Лейкърс обаче е имал едно предимство на своя страна – хората в неговия списък имали сезонни карти за първия ред на мачовете на Лейкърс.

Това са хора, които биха вдигнали телефона, ако легендата от НБА им отправи покана за обяд.

За Джонсън обаче това била първата стъпка от трансформирането му от внезапно отказал се през 1994 г. баскетболист в бизнесмен, пише Business Insider.

Ако в неговата кариера на бизнесмен има нещо, което изпъква, то това е способността му да вижда възможности там, където другите са ги пренебрегнали и най-вече в градските райони.

Вижте още: Много отказали се спортисти фалират, но не и този

Неговият първи урок идва от Майкъл Овиц, един от най-големите агенти в развлекателната индустрия, който също бил в списъка с имена на Джонсън.

Овиц дал един много важен съвет на бившия баскетболист – обграждай се само с най-добрите.

"Тогава уволних всички. Наех си най-добрия паричен мениджър, най-добрия счетоводител, най-добрия адвокат," споделя наскоро Джонсън на конференция в Лос Анджелис.

Той започва бизнес кариерата си с няколко бутилиращи завода за Pepsi, след което разгръща дейността си, отваряйки търговски центрове и киносалони в градските райони. Той се фокусира основно върху недоразвитите градски пазари и нерядко срещал и огромни трудности. Хората, които отговаряли за инвестициите на пенсионния фонд CalPERS му отказват пет пъти преди да се съгласят на шестия.

Прозорливостта на Джонсън като бизнесмен се проявява особено ясно при срещата му с главния изпълнителен директор на веригата кафенета Starbucks Хауърд Шулц.

"Казах му "Виж Хауърд, латиноамериканците и ние афроамериканците също обичаме кафе,'" споделя Джонсън.

Той му показва как се представят във финансово отношение неговите киносалони в такова райони и това убеждава Шулц да инвестира 50/50 с Джонсън за създаването на верига кафенета Starbucks в градски райони и в недоразвити райони. Той обаче първо трябвало да направи няколко промени.

Вижте още: Как тази легенда на Ливърпул натрупа състояние, но не от футбол?

"Трябваше да премахна кифличките от менюто в моите кафенета Starbucks и да сложа там неща като пай от сладки картофи и малко по-различни кексчета," казва Джонсън. Музиката, която се пускаше също беше променена. Например пускахме повече Майкъл Джаксън, вместо типичната за Starbucks музика като Hootie and the Blowfish.

В крайна сметка Джонсън отваря 105 кафенета, а финансовите му резултати са достатъчно добри за да убедят Starbucks след 12 години партньорство да придобие останалите 50% в от бизнес от Magic Johnson Enterprises през 2010 г. Почти по същото време Джонсън продава и 4.5-процентния си дял в Лос Анджелис Лейкърс. Двете сделки му носят нетна печалба от около 100 млн. долара.

"Това наистина ме легитимира като бизнесмен," казва той.

Днес Джонсън е насочил вниманието си към технологиите и инфраструктурата. Той е набрал 1 млрд. долара финансиране за фонд, който се концентрира само в инфраструктурни проекти.