Коя е първата компания, която ви идва наум, ако се заговори за спортна екипировка? Adidas или Nike, нали? Първата е основана през 1949 г., а втората – през 1969 г.

В края на юни беше обявена класацията на най-желаните работодатели в света. Нито Adidas, нито Nike попаднаха в нея - за сметка на трета компания, която е основана преди около 10 години. Това е Under Armour.

Компанията наскоро обяви своето 25-о поредно тримесечие с ръст от над 20% в продажбите, след като приходите за тримесечие възлязоха на 1 млрд. долара, или с 28% повече от преди година.

Днес за компанията работят над 14 000 служители, а основните звена, допринасящи за ръста в продажбите, са Китай и баскетболът, благодарение на едно от лицата на Under Armour - Стеф Къри.

„Никога не съм мислил, че ще успя да изградя компания от световна величина. Исках само тази седмица да е по-добра от предходната, а този месец от предишния. В началото бяхме само аз и приятелката ми по онова време, а сега моя съпруга, която отговаряше за поръчките по телефона", казва основателят на компанията Кевин Планк.

„Телефонът звънеше в 4 часа сутринта и в просъница записвахме поредната поръчка от Калифорния“.

Вярвам, че хората не работят за компании, те работят за хората“, посочва Планк и допълва, че попадането на Under Armour в класацията е чест за тях.

В интервю за CNBC Планк заявява, че днес компанията се управлява главно чрез три твърдения след всеки разговор или среща: „Това е, което чух“, Това е, което мисля“ и „Това е, което трябва да направим“.

Насърчавам екипа ми да използва този модел. По този начин хората могат да са сигурни, че гласът им е чут.

„Чух ли те?, Разбрах ли мнението ти? И след това – това е моето мнение, за това, което трябва да направим. Всеки трябва да има мнение. Тези неща увеличават производителността, задоволството и скоростта".

Днес състоянието на Планк, по данни на сп. Forbes, се оценява на 2.4 млрд. долара. „Ако не вярваш в себе си, тогава кой друг ще вярва“, пита още той.