В навечерието на предстоящото събитие на Spotify - Stream On, на което се очаква да бъдат обявени множество актуализации на платформата, компанията представи нова функция с изкуствен интелект, наречена “DJ”.

Нейната задача е да персонализира по-добре музикалното преживяване, като подобно на радио диджей предоставя подбрана селекция от музика заедно с гласови коментари за харесваните от потребителя песни и изпълнители. Според Spotify това ще бъде "зашеметяващо реалистичен глас", съобщава TechCrunch.

Идеята е стрийминг платформата да опознае потребителите толкова добре, че “диджеят” да може да избере какво да пусне на конкретен човек само с едно натискане на бутона.

Spotify определя новия си инструмент като "диджей с изкуствен интелект в джоба ви".

В по-широк план функцията има потенциала да превърне Spotify в пасивно изживяване за онези моменти, в които потребителите не искат да се занимават с търсене на нова музика или ровене във вече създадените плейлисти. Бета версията на DJ, която е базирана на OpenAI, все още е в процес на тестване и засега е достъпна само на английски език за абонатите на Spotify Premium в САЩ и Канада.

6 факта за най-интересната личност в технологиите - Мира Мурати от OpenAI 35-годишната Мира Мурати e главен технологичен директор на OpenAI и ветеран от Tesla
В продължение на години Spotify е водеща на пазара със своята технология за персонализиране. През 2015 г. платформата представи инструмента Discover Weekly, който веднага пожъна успех. След това той беше последван от редица други функционалности, насочени към персонализиране на преживяването, включително Release Radar, Daily Mixes, Your Time Capsule, Blend и др.

Не на последно място, през последните години Spotify въведе своя инструмент за годишен преглед на предпочитанията Spotify Wrapped.

Тъй като целият технологичен пазар вече е фокусиран върху нови начини за използване на постиженията на изкуствения интелект, беше само въпрос на време Spotify да представи своя собствена концепция за това как технологията може да подобри персонализирането на потребителския опит, посочва TechCrunch.

Интернет изданието допълва, че новата функция DJ е комбинация от съществуващата технология за персонализация на компанията, гласов изкуствен интелект, разработен след придобиването на Sonantic през 2022 г., и генеративен изкуствен интелект, базиран на OpenAI.

Когато слушателите включат новата функция, те ще получават достъп до персонализиран поток от песни, който ще включва както по-нови парчета, така и стари любими тракове. Този поток ще се обновява непрекъснато, а докато потребителят слуша, ще чува и коментари за всяка конкретна песен, непосредствено преди тя да започне.

Ако изборът е неподходящ, с натискането на едно копче потребителят може да промени както жанрът, така и самия изпълнител или настроението на музиката. Колкото повече се използва функцията, толкова по-точни ще стават предложенията ѝ, посочват още от Spotify.

В същото време, “гласът на диджея” е базиран на този на ръководителя на отдела за културни партньорства на Spotify Ксавие Джерниган, който е водил сутрешния подкаст на компанията "The Get Up".