Китайският стартъп Greater Bay Technology твърди, че най-новата му батерия за електрически превозни средства може да се зарежда с нормална скорост дори при ниски температури. Хуанг Сяндонг, съосновател и председател компанията, казва, че новата клетка Phoenix използва свръхпроводими материали и термично управление, за да се нагрее от -20 до 25 градуса по Целзий само за пет минути, което ѝ позволява да се зарежда "в рамките на шест минути при всякакви метеорологични условия", обяснява Bloomberg.
"Батерията Phoenix не само решава проблема с дългото време за зареждане на електромобилите, но и други наболели проблеми", казва Хуанг. "Няма значение дали е горещ или студен ден, пробегът на батерията Phoenix остава същата."
Твърди се, че новата клетка на Phoenix има пробег от 1000 км. Компанията очаква да пусне батерията на пазара през следващата година в електромобилите Aion, третата най-популярна марка електромобили в Китай, която попада под шапката на държавната Guangzhou Automobile Corporation. В нейните рамки се инкубира и самата Greater Bay Technology, въпреки че "води преговори и с други производители на автомобили за използване на клетката". Обобщавайки дългосрочната визия на стартиращото предприятие, Хуанг посочва: "След като електромобилите могат да се управляват и поддържат като бензиновите автомобили, тогава ще има по-голям шанс за масовото им приемане."
Greater Bay Technology е двегодишен стартъп, оценен на над 1 млрд. долара. Неговата батерия от първо поколение е клетка за екстремно бързо зареждане, с която в момента е оборудван електрическият SUV V Plus на Aion.