Как ще се развива интернет през 2008 г.? eMarketer разгласи 10 свои прогнози за годината:

1. Онлайн рекламата ще продължи да поддържа силни позиции.
2. Разпространяването на видео ще намалее.
3. Рекламирането в сайтове за социални контакти ще достигне 1.6 млрд. долара.
4. Олимпиадата в Пекин ще доведе до рекордни разходи за реклама.
5. Популярност ще набере пазаруването с плащане по интернет и вземане на стоката от самия магазин.
6. Свалянето на филми ще стане повсеместно.
7. Музикалните компании ще измислят нов модел за пласиране на продуктите си.
8. Бизнесът ще инвестира все повече в реклама в т. нар. “social networking sites”, като MySpace и Facebook
9. YouTube ще моделира политическите пристрастия на милиони хора и ще бъде решаващ при избори (включително президентските избори в САЩ в момента)
10. Компаниите ще увеличат приходите от даунлоуд на игри, като разчитат все повече на реклами, които ще заливат потребителите със свалянето на всяка игра.

Американците ще изхарчат 245 млн. долара за даунлоуд на филми през 2008 г. (в сравнение с 114 млн. долара през 2007).

В резултат, услугите като iTunes, Netflix, Amazon Unbox, Movielink/Blockbuster и Vongo ще стават все по-популярни.

Музикалните компании ще потърсят нови начини за пласиране на продуктите, тъй като продажбите на CD-та очевидно замират. През 2006 г. в световен мащаб са похарчени 32 млрд. долара за музика, а прогнозите са за намаление до 28 млрд. тази година и до 26 млрд. до 2011.

Сайтовете като Facebook и Myspace ще ставят още по-популярни, а профилите в тях ще бъдат преносими. След като веднъж са създадени, те ще могат да се появяват и на други места, като онлайн визитка на даден човек.

Сред най-стряскащите предсказания е това, че YouTube ще играе решаваща роля при политически избори.