Компанията за електроавтомобили Tesla най-накрая успя да постигне задоволителни производствени обеми относно новата си кола Model 3, но дали вече не е твърде късно?

През последните седмици редица потребители се отказват от предварителните си поръчки за автомобила.

Според Райвиндра Джил, анализатор към Needham & Co, Tesla е започнала да връща депозити на потребители в по-висок обем, отколкото получава нови депозити, като вече 24% от предварителните поръчки са отменени, предава CNN.

Самата компания обаче отрича това.

В бележка до клиенти Джил посочва, че данъчните кредити в размер на 7 500 долара вече изтичат, а компанията не е пуснала все още на пазара базовия си модел с цена от 35 хил. долара.

Така една на всеки четири поръчки на Model 3 вече е отменена, посочва Джил, което е двойно по-висок темп на отказ спрямо година по-рано.

За да запазят возило, потребителите плащат 1000 долара депозит, както и допълнителни 2 500 долара, за да изберат конкретна версия на Model 3. Остатъкът от цената се плаща, когато колата бъде доставена.

Времето за чакане относно Model 3 варира от 4 месеца до около година, като избралите базовия модел могат да чакат и до 2020 година, казва Джил.

Говорител на Tesla отрича, че отмяната на поръчки изпреварва броя на новите такива. Освен това Tesla посочва, че времето за чакане за доставка на поръчания Model 3 не е такова, каквото смята Джил. На сайта на комапнията е посочен срок за доставка на поръчания автомобил от 1 до 9 месеца.

Време ли е да свалим розовите очила, когато говорим за Tesla?Времето тече, а повечето обещания, които даде компанията за електрически автомобили Tesla, все още не са изпълнени.

Според Джил продажбите на Model S и Model X не вървят особено добре, особено на фона на нарасващата конкуренция от стана на производителите на луксозни марки.

По-рано през този месец Tesla обяви, че поръчките и доставките на тези модели са нараснали през последното тримесечие, като компанията продължава да твърди, че ще достави 100 хил. броя от возлата до края на годината.

Според Джил обаче Tesla едва ли ще може да постигне тези цели, тъй като трябва да достави 27% повече коли през втората половина на тази година спрямо това, което осъществи през първото полугодие. Анализаторът е скептичен относно търсенето на Model 3.

Друг проблем е финансовото състояние на компанията. Анализаторът очаква Tesla да изразходи 6 млрд. долара от наличните си парични средства до 2020 година. Според него акциите на компанията са надценени, въпреки че поевтняха с 16% спрямо пика си от юни 2017 година.

Книжата на Tesla поевтиняха с близо 3% по време на вчерашната търговия.