Докато повечето автомобилни ентусиасти се опитват да реставрират стари автомобили, така че да ги върнат към отминалия блясък, Джонатан Уорд прави точно обратното – запазва красотата на разпадащата се кола, същевременно скривайки някои хай-тек екстри под ръждясалия капак.

Уорд е основател на ICON - базирана в Калифорния компания, която реставрира стари класически автомобили с висока проходимост, като Toyota FJ и Ford Broncos, чрез модерни технологии и материали, пише CNN.

Докато това си остава основният бизнес на Уорд, той отделя време и за необичайната си страст – вместо да реставрира класически автомобили във вид, в който са излезли навремето от завода, той консервира разпада, запазвайки външните повреди по колата, същевременно добавяйки всякакви съвременни екстри, свързани с шофирането.

Той нарича този проект Derelict (изоставен от англ. ез.).

„Цялата идея на серията Derelict е, че полагаме доста труд, за да изглежда така, сякаш не сме положили труд. Искаме да уловим красотата, като това е възможно единственo чрез натрупаната с времето патина. Така запазваме естественият разпад и цялото оцветяване, тъй като всяка вдлъбнатина, всяка драскотина разказва история”, казва той.

Всеки реставриран автомобил по този модел става единствен по рода си, като сред клиентите на компанията личат имена, като Джонатан Айв от Apple.

Когато концепцията е на лице започва търсенето на специфичните модели стари коли.

„Веднъж когато имаме зелена светлина, се обръщаме към мрежа от „ловци”, които работят за нас, помагайки ни да издирим тези превозни средства”, казва той.

По думите му, тези коли могат да са навсякъде, което налага нуждата от използването на хора, които да ги търсят.

Този процес отнема от 72 часа до 2 години, като понякога дори търсачите се отказват, тъй като не могат да намерят конкретния модел автомобил.

За да постигне търсения ефект в реставрирането на стари коли, екипът на Уорд разчита на всевъзможни технологии – от стари машини, използвани в самолетната индустрия, до съвременни лазерни технологии.

Крайният резултат е доста интересен – колите изглежда все едно са намерени в някое гробище за стари коли, но при по-близък поглед веднага става ясно, че са внимателно проектирани до последния детайл, така че да се получи специфичната смесица от автентичност и модерни технологии.

Така например си представете стар очукан пикап, който в действителност може да се движи със скорост, конкурентна на някои спортни коли.

Легендарният Бръмбар на Volkswagen отива в историятаЕдин от най-известните и култови модели автомобили отива в историята


„Много хора попадат на проекта Derelict и подминават: „Защо изобщо някой изразходва цялото това време и пари за нещо, което изглежда доста зле?” Така че не всички го схващат”, казва Уорд.

Всяка година ICON доставя около 250 возила, но проектът Derelict работи с доста по-бавна скорост. По тази схема се реставрират едва 3-4 коли на година, като досега доставените такива поръчки са под две дузини.

„През цялото време ходим по ръба на острието на дизайна и инженерните перспективи. Опитвайки се да се уверим, че не правим нищо, което да окаже негативно влияние на поведението на пътя, докато балансираме с решенията, които могат да навредят на дизайнерската естетика. Това е изкуството в това, което правим”, добавя той.