800 млн. "лайка" и още интересни цифри за Facebook

3366
800 млн.

© Pixabay.com

Facebook се нуждаеше от осем години, за да достигне един милиард потребители и по-малко от пет години за два милиарда потребители. Според прогнозите на социалната мрежа, за достигането до три милиарда потребители ще й е необходимо още по-малко време.

„От тази сутрин общността на Facebook официално достигна два милиарда души“, обяви във вторник основателят и генерален директор на социалната мрежа Марк Закърбърг. Това означава, че около една четвърт от населението на света има акаунт във Facebook и го използва редовно.

Цифрите могат да се окажат шокиращи, ако имаме предвид, че според Световната банка 1.1 млрд. души (15% от глобалното население) нямат електричество в дома си. Facebook се превърна в хит само 13 години след създаването на социалната мрежа от Закърбърг, докато учи в Харвардския университет.

Скоро след това той прекъсва образованието си, а творението му не спира да регистрира изненадващи резултати. ВВС инфорира за някои от тях.

800 милиона „лайка“ на ден

Facebook превърна „like“, или „харесва ми“, в един от най-емблематичните си символи. До  такава степен, че ръката с показалец нагоре се използва масово от общността от потребители на социалната мрежа.

Цели 800 милиона „лайка“ (плюс новите „реакции“, включени в последните месеци) се разпределят между публикациите във Facebook всеки ден.

1 милиард души в групи

Един от най-популярните и ефективни методи за достигане до по-голяма аудитория, за координиране на въпроси по работа и дори за продажба на продукти, са групите във Facebook. Предимството на групите е, че администраторите могат да добавят потребители незабавно.

Резултатът е един милиард души на месец, които участват, като публикуват и коментират в групи.

Над 3000 души, наети да модерират съдържанието

С 2 млрд. души, които публикуват, социалната мрежа разбра след много тежък опит, че трябва да се съсредоточи повече върху модерирането на съдържанието си.

Убийства и самоубийства, предавани на живо във Facebook, прочутите фалшиви новини и публикации, които могат да се считат за дискриминационни, насилствени или подтикващи към омраза, също са част от социалната мрежа на Закърбърг.

Компанията беше критикувана в последните години, че не прави всичко възможно, за да попречи на използването на социалната мрежа за популяризиране на екстремистки, ксенофобски или расистки групировки.

2 млрд. души по света вече използват FacebookСоциалната мрежа е основана през февруари 2004 г.

Но в последно време Facebook съобщи, че започва анализ с други големи компании, като Microsoft, YouTube или Twitter, за премахване на тези публикации. Освен това социалната мрежа нае още 3000 служители с изключителна задача да модерират съдържанието, което се публикува през цялото време.

76% повече приходи, в сравнение с предишната година

През първото тримесечие на 2017 г. Facebook регистрира нетни приходи от три милиарда долара, увеличение със 76.3% спрямо предишната година. Коя е основната причина? Високите приходи от рекламните публикации, които виждаме преди и по време на видеата.

Последни цифри

Публикацията, с която Марк Закърбърг обяви достигането до два милиарда потребители във Facebook, беше споделена 6805 пъти, получи около 200 000 „лайка“ и други реакции и беше коментирана 13 760 пъти в първите шест часа след появата й на страницата му.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...