Германският производител на спортни стоки Adidas и южнокорейската компания за електроника Samsung започнаха сътрудничество при реализирането на нова практична
идея - мобилен телефон за тренировки, предаде AP.

Двете компании обявиха, че са разработили мобилен телефон, който работи чрез система за връзка със спортни обувки и облекло на Adidas, за да планира и следи тренировъчната програма на потребителите, както и да ги мотивира при физически упражнения, допълва БТА.

Устройството направлява и мотивира собственика си при тренировка, съчетавайки функциите на мобилен телефон, монитор за измерване на сърдечния пулс, сензор за движение, МР3 плеър, както и глас на електронен "персонален треньор".

MiCoach ще бъде пуснат в продажба в магазините на дребно в Европа този месец, а на пазара в САЩ ще се появи през 2009 година. В Европа апаратът ще струва между 300 и 600 д. (200 и 400 евро), в зависимост от това, какви услуги избере клиентът.

Цената за САЩ все още не е определена.

Новото сътрудничество между Adidas и Samsung последва няколко други подобни партньорства между спортни и технологични компании. Най-голямо сходство с MiCoach има съвместният продукт Nike+ на световния лидер в производството на спортни стоки Nike Inc. и американската технологична компания Apple Inc. Nike+ е безжична система, която позволява на спортните обувки Nike с вграден сензор да комуникират с медийния плеър iPod Nano на Apple.

Нововъведение, представено тази седмица, позволява на потребителите да включат
iPod-a си към гимнастически уреди и така да направляват тренировката си, посочва АП.