Ryanair опита да успокои разгневените пътници, като публикува списък с всички полети, които ще бъдат отменени до сряда, след като 82 планирани полета не излетяха в неделя, а авиокомпанията призна, че е объркала планираните отпуски на пилотите, пише Guardian.

Това обаче едва ли ще намали гнева на пътуващите, които искат да знаят кои полети ще бъдат отменени в идните шест седмици. Ryanair информира, че за този период ще има до 2000 отменени полета, а до 400 000 пътници могат да бъдат засегнати.

Ryanair отменя около 55 полета дневно в понеделник, вторник и сряда.

„Ще отменяме между 40 и 50 полета на ден в идните шест седмици - по-малко от 2% от планираните полети, като в началото броят им ще бъде малко по-висок, тъй като започваме да прилагаме отмяната“, каза маркетинговият директор на авиокомпания Кени Джейкъбс.

Полетите се осъществяват по график, ако не е получен имейл, потвърждаващ отмяната. Предупреждения за отмяна на полета до 20 септември, сряда, включително, бяха изпратени на засегнатите клиенти и публикувани на сайта на Ryanair.

Ще продължим да изпращаме редовна информация за полетите на сайта ни, като следващите отменени полети ще бъдат публикувани в понеделник. Извиняваме се искрено на всички засегнати клиенти за отменените полети“, допълни той.

Много съм притеснен от информацията за блокирани пътници на Ryanair. Очакваме всички авиокомпания да изпълняват задълженията си към клиентите си и да правят всичко възможно да ги уведомяват доста по-рано при нарушение на пътуването им.

В случай на нарушение или отмяна, авиокомпаниите трябва да гарантират, че клиентите са напълно компенсирани и че се полагат всички усилия за осигуряване на алтернативни маршрути“, каза от своя страна министърът на авиацията Мартин Каланан.

Много пътници използваха социалните мрежи, за да се свържат с Ryanair. Джейкъбс каза, че компанията „работи усилено, за да разреши проблема“, след като беше съобщено, че 2% от планираните полети ще бъдат отменени до края на октомври.

Авиокомпанията променя вътрешния си календар в рамките на увеличените дни отпуска на пилотите и кабинния екипаж, което допринесе за хаоса.

Някои клиенти заявиха, че отменените полети в последната минута са ги оставили без право на връщане на парите за настаняване или без друг избор, освен да резервират скъпи алтернативни полети или транспорт. Други пътници на авиокомпанията са останали блокирани на ваканционната си дестинация.

Ryanair съобщи, че пътниците, чиито полети са били отменени, могат да поискат връщане на парите, което се очаква да се случи до седем дни. Друга възможност е да направят безплатно повторна резервация, ако има свободни места.

Ryanair променя политиката за багаж, за да ограничи закъснениятаКлиентите на нискотарифната авиокомпания, пътуващи без приоритет при качването, няма да могат да вземат две чанти в кабината на самолета

Но Карън Литън, чийто полет от Нок в Ирландия до летище Станстед в Лондон в среда е сред отменените, заяви, че не е могла да направи повторна резервация или да кандидатства за компенсация.

Тя трябвало да се запознае с първата си внучка Маргот. „Щях да прекарам една седмица с дъщеря ми, за да й помагам, след като съпругът й се върне на работа в края на отпуска си по бащинство. Всички сме толкова разочаровани“, каза Карън.

Пътници питат Ryanair в Twitter дали могат да отменят полетите си в замяна на връщане на парите, така че да могат да резервират полет с друга авиокомпания, за да избегнат отмяната на полета си в последната минута.