Гигантът Alibaba обяви, че ще помогне на глобалния бизнес да продаде стоки за 200 млрд. долара в Китай през следващите 5 години.

Ден по-рано китайският президент Си Дзинпин посочи, че страната му ще внесе стоки за 30 трлн. долара и услуги за 10 трлн. долара през идните 15 години.

„Надяваме се глобализацията да използва китайския потребителски пазар, за да донесе всички световни стоки в Китай”, казва изпълнителният директор на Alibaba Даниел Жанг по време на събитие, посветено на международната търговия.

„Особено някои малки и средни предприятия имат нужда да отворят пазар в Китай”, казва той, цитиран от CNBC.

JD.com - основният конкурент на Alibaba на местния пазар, обяви, че ще поръча чуждестранни стоки за 14.4 млрд. долара, като не постави времеви срок за това.

Коментарите на Жанг идват след думите на основателя на компанията Джак Ма, който посочи, че Alibaba иска да работи с малките бизнеси.

През септември Ма посочи, че компанията му вече няма как да изпълни обещанието си да разкрие 1 млн. нови работни места в САЩ поради търговското напрежение между Щатите и Китай.

Forbes: Слаба година за 400-те най-богати китайциНетното състояние на ¾ от най-богатите 400 китайци намалява през тази година


На отделно събитие Джак Ма нарече търговската война между САЩ и Китай „най-глупавото нещо на света”, предава Reuters.

Жанг ще наследи Джак Ма на поста председател на Борда на директорите на Alibaba през следващия септември.

Ма планира да остане част от борда до 2020 г., като междувременно се фокусира върху личните си интереси във филантропията и образованието.