Два пъти по-малко американци са гледали първата серия от мачове на Световното първенство по футбол в Русия, в сравнение с предишния мондиал през 2014 г. в Бразилия, съобщава Bloomberg. Телевизионната аудитория бележи спад от 44%, по данни на Nielsen, цитирани от изданието.

Спадът се наблюдава както при англоезичните канали на Fox, така и при испаноезичната телевизия Telemundo. Мачовете, предавани по Fox, са привлекли средно по 1.98 милиона зрители, в сравнение с 3.55 милиона преди четири години, когато световното се излъчваше по ESPN.

Срещите по Telemundo са гледани средно от 1.87 милиона зрители, докато преди четири години Univision е регистрирала по 3.3 милиона зрители средно на мач.

Данните са разочароващи за двата канала, които платиха общо над 1 милиард долара за правата да излъчват Световното първенство в Русия и това в Катар през 2022 г. Една от основните причини за слабата гледаемост на мачовете е отсъствието на американския национален отбор, който не успя да се класира за тазгодишния мондиал.

Часовата разлика също оказва своето влияние, тъй като срещите в Русия започват в 6 сутринта по нюйоркско време.

Според спортния консултант Крис Бевилакуа, телевизиите започват да изпитват ефектите от променящите се навици на потребителите. По думите му все повече хора се прехвърлят от кабелните телевизии към различни дигитални алтернативи.

"Резултатите са комбинация от много фактори и не са кой знае колко шокиращи. Вероятно телевизиите са били наясно какво ги очаква, когато футболният отбор на САЩ не успя да се класира", казва Бевилакуа.

Fox вече разполага с данните за телевизионните зрители, които гледат мачовете у дома, както и тези за дигиталните си канали. Вицепрезидентът на компанията Майкъл Мълвихил обаче заявява пред Bloomberg, че е много доволен от статистиката за зрителите, които са наблюдавали срещите по телевизията на публични места - барове, заведения за хранене и т.н. Обикновено тези данни се обявяват с известно закъснение.

Мачовете Германия-Мексико и Бразилия-Швейцария от миналия уикенд са отбелязали рекордна аудитория за кабелния канал на Fox FS1. Освен това от компанията отбелязват, че ако се изключат мачовете на американския национален отбор, зрителите на срещите от мондиала в Русия се увеличават с 32% спрямо средното ниво за последните четири световни футболни първенства.

Въпреки това от Fox са понижили гарантираната аудитория, която обещават на рекламодателите, с 20 на сто, след като е станало ясно, че САЩ няма да участват в мондиала. Занижени са и прогнозите за приходите на телевизията с около 20 милиона долара.

Според Мълвихил обачe, рекламните агенции са доволни от резултатите, които получават до този момент.

И Fox, и Telemundo в момента фокусират своето внимание върху представянето на мексиканския национален отбор в битката за спечелване на испаноезичната аудитория отвъд Океана. За Fox най-гледаният от първите 16 мача на първенството е бил този между Бразилия и Швейцария с аудитория от 4 милиона зрители.

Преди четири години първият мач на САЩ срещу Гана е привлякъл 9.7 милиона американци пред малкия екран. Срещата между Германия и Мексико по Telemundo в неделя е била наблюдавана от 6.6 милиона зрители, докато за Univision преди четири години рекордът в първите 16 срещи от първенството в Бразилия е поставен по време на сблъсъка между Бразилия и Хърватия - 4.7 милиона зрители.

От Nielsen уточняват, че са променили методиката, по която изчисляват броя на зрителите, за да могат да обхванат по-пълно и тези, които гледат мачовете по интернет и на мобилните си устройства. Делът на този тип платформи заема все по-голям дял, отбелязват още от агенцията.