Американците, които търсят изгодни сделки, започнаха да пръскат пари, след като някои магазини отвъд океана поставиха началото на Черния петък още в четвъртък следобед, пише Daily Mail.

Хората се наредиха отрано на опашки пред някои магазини Best Buy, включително един в Юта, където температурите паднаха под нулата. Други се тълпяха пред вратите на универсалния магазин J.C Penney. Той започна продажбите си още в 15 ч. в четвъртък - часове преди американците да се наредят около масата за вечерята в Деня на благодарността.

Много преди хората да прекрачат прага на магазините, повече от 1 млрд. долара вече бяха похарчени онлайн. Американците са пръснали 1.15 млрд. долара между полунощ и 17 ч. в четвъртък, сочат данни на Adobe Digital Insights.

Това е повишение с повече от 13 на сто спрямо същия период на миналата година. Adobe очаква общите разходи за Деня на благодарността да надхвърлят 2 млрд. долара в идните няколко часа. Очаква се близо 900 млн. долара от общата сума да дойдат от покупки, направени с мобилни устройства.

По данни на Националната фондация на магазините за продажби на дребно, онлайн разходите в трите дни на Черния петък ще достигнат 8.4 млрд. долара. Според фондацията 3.05 млрд. долара ще бъдат похарчени в Черния петък, а 3.36 млрд. долара – в Кибер понеделника, което ще го превърне в най-големия ден за пазаруване на всички времена.

Според други прогнози общите разходи по празниците ще се повишат с 3.6%, което ще бъде по-голям скок от средния в последните седем години. Ако разходите наистина се увеличат с прогнозираните цифри, това ще означава разкриване на 690 000 нови сезонни работни места.

Доверието на потребителите се повиши с 8.4 пункта от октомври до 85.2 през ноември - най-голямото месечно увеличение от декември 2011 г., сочат данни на Университета в Мичиган, който изследва настроенията на потребителите за ноември.

“Засилването на положителните очаквания за икономиката не е изненадващо предвид популистката политика на Тръмп и беше подкрепено от изненадващата му победа и от всеобщото отдъхване след края на изборите“, коментира Ричард Къртин от Университета в Мичиган пред Bloomberg.

На фона на нарасналото доверие в сигурността на работните места, повишаването на заплатите и растежа на пазарите, купувачите планират да харчат много по време на празниците. Очаква се продажбите да нараснат с 3.6% спрямо миналата година, което ще донесе 630.05 млрд. долара на икономиката.