Компанията за стрийминг на музика Spotify бе оценена на 8.5 млрд. долара по време на последния ѝ рунд за набиране на частни инвестиции.

Сега обаче шведската компания се готви за публично предлагане на акции, което провокира анализаторите да спекулират с възможната оценка, която ще получи фирмата, когато стане публична.

Според един анализатор оценката може да достигне внушителните 43.5 млрд. долара.

Марк Махани от RBC Capital Markets посочва в доклад, че според него оценката на компанията може да достигне до подобни нива поради това, че стриймингът на музика ще продължава да се развива и разраства по целия свят, провокиран от масовото проникване на смартфоните, предава CNN.

Според анализатора Spotify ще задържи голямото си предимство пред Apple. Шведската компания има 71 млн. платени абонати, докато Apple Music е с 38 млн. Паралелно с това близо 90 млн. абонати използват безплатната услуга за слушане на музика на Spotify, която от време на време пуска реклами на слушателите, като компенсация за това, че е безплатна.

Според доклада, общият брой абонати и продажбите на реклами чрез платформата ще доведе до общо увеличение на годишните приходи на компанията с 30% през идните 5 години. По думите на Махани, Spotify може да достигне приходи от продажби в размер на 8.32 млрд. долара още през идната 2019 година. Въпреки това, трябва да се отбележи, че компанията досега не е излизала на печалба.

Как обаче това ще доведе до пазарна оценка в размер на 43.5 млрд. долара? Ако това се случи, Spotify ще струва повече от Ford, Delta Air Lines, Target, Travelers и други 370 компании от S&P 500.

Махани посочва, че според него е справедливо компанията да бъде оценена на база прогнозните приходи на компанията за 2019 година, умножени по 5. Така се получава оценка от 41.6 млрд. долара. Към нея се добавят и други 1.9 млрд. долара, които Spotify има като налични парични средства, което води до горепосочената оценка от 43.5 млрд. долара.

Въпреки всичко това има неща, които могат да се объркат. Според Махани, акциите на Spotify ще струват 220 долара, но самата компания все още не е обявила каква цена гони със своето предстоящо IPO. Цените на новите книжа обикновено се поставят в деня преди стартиране на търговията от инвестиционни банки, които водят процедурата.

Spotify обаче няма да разчита на банки, а ще предприеме така нареченото директно листване, като настоящите инвеститори и служители ще продадат акциите си в IPO-то. С други думи, няма да бъдат издавани нови акции.

Според документите, подадени от компанията към щатската Securities and Exchange Commission, книжата на Spotify са се продавали за последно на цена от 127.50 долара в рамките на частни трансакции през февруари.