Apple превърта стоковите си запаси веднъж на всеки пет дни и това е една от причините веригата за доставки на компанията да е определена като най-добрата в света в нов доклад на компанията Gartner.

Това е компания, която продава стотици милиони хардуерни устройства по цял свят и въпреки това на практика няма нужда да трупа запаси от стоките си.

Единствената компания измежду 25-те, включени в класацията на Gartner, която продава стоковите си запаси по-бързо, е McDonald's, но тя не е точно в бизнеса с електроника.

Dell и Samsung са на второ и трето място в категорията на Apple, продавайки стоковите си запаси веднъж на всеки 10 и 21 дни респективно.

В доклада е включен калкулатор, който изчислява колко пъти стоковите запаси на една компания се продават за определен период от време, в случая за година.

За Apple броят е 74 според Gartner (или 76 според Forbes). Оттук 365 се дели на това число, за да се получи колко дни са необходими на компанията за да продаде стоковите си запаси.

Въпреки че резултатите варират за различните индустрии, типичните производствени компании може да реализират 6-8 “превъртания“ на стоковите си запаси годишно. Супермаркетите например могат да продават стоковите си запаси 12 или повече пъти за година.

Една типична производствена компания обикновено може да реализира 8 “превъртания“ на стоковите си запаси за година. Samsung прави 17, а Dell 36. Apple прави 74!