Apple представи най-новите модели на смартфона iPhone през миналата седмица, като събието се въртеше повече около камерата на устройството, отколкото около самия телефон.

Разбира се, iPhone 11 може да служи за писане, обаждане, сваляне на приложения, видеоразговори и други, но преди всичко, усилията на Apple са насочени към това да позиционира новия смартфон като мощна машина за фотография.

Това е поредният сигнал, че Apple разглежда технологията зад камерата като нещото, кето може да ги разграничи от конкуренти като Samsung и Huawei, чиито смартфони понякога предлагат дори по-добра камера от тази на iPhone, смятат анализатори, цитирани от CNBC.

Компанията отдели 13 минути, от своята 100-минутна пресконференция, на камерата на iPhone 11 Pro, което е повече от продукти като Apple Arcade, Apple TV+ или новия iPad и малко под времето отделено за презентация на моделите Apple Watch, посочва анализаторът Нийл Сайбарт.

Цели 7 минути презентационно време получи и камерата на по-евтиния вариант на iPhone 11.

„Камера, камера, камера е новият iPhone 11”, смята анализаторът Джариел Онг от Deutsche Bank.

Според Сайбарт, Apple превръща камерата на iPhone в една от отличителните му характеристики.

Камерите „са нещото, за което потребителите ги е грижа и където се очаква иновациите да се случат”, казва анализатор на Gartner, добавяйки, че това е изискване, което потребителите лесно могат да следят.

Фил Шилер, директор маркетинг в Apple, конкретно посочи, че камерата е неговата любима част от iPhone. Изпълнителният директор Тим Кук пък отбеляза, че 800 души са работили по подобряването на камерата.

Освен цветовата промяна, най-голямата физическа разлика на новите модели iPhone 11 е това, че имат повече сензори и лещи за снимане.

Социален сигнал

Базовият модел iPhone 11 идва с две камери – едната прави „ултрашироки” снимки, докато другата разполага с по-конвенционални лещи.

Двата “Pro” iPhone-а също имат лещи за приближаване, което позволява заснемането на обект отблизо, без физически да се налага да се приближаваме.

Една от основните причини Apple да се фокусира върху камерата е навика на повечето потребители да използват мобилния си телефон като фотоапарат. iPhone е най-използваната камера в сайта за изображения Flickr.

Според анализ на Forrester, потребителите купуват ново устройство заради по-добрата камера, като екраните на смартфоните са другият важен елемент, които влияе на потребителските решения.

Тъй като дизайнът на новия iPhone съвпада с този на преходните модели, новият дизайн на камерата е едно от малкото неща, които ще ви помогнат да различавате iPhone 11 от iPhone X.

“По странен начин, броят на камерите на вашия iPhone ще се превърне в социален сигнал”, коментира анализаторът Сайбарт.

Apple представи най-новите модели iPhone и други изненадиНай-новият софтуерен ъпдейт на Apple iOS 13 ще стартира на 16 септември за iPhone 6S и всички по-нови модели от него

Освен това, Apple трябва да се придържа към конкуренцията, тъй като Samsung и Huawei също пуснаха телефони с няколко камери, които използват машинно обучение за по-добри фотографски резултати.

Пример за това е нощния режим – нова екстра, която използва машинно обучение за да изсветлява снимки, заснети при слаба светлина. Сходна функция бе част от Pixel смартфона на Google, представен през миналата година.

Анализатори посочват, че Apple използва изкуствен интелект и машинно обучение за да създаде фотографии, които всъщност са няколко снимки комбинирани в една. Тези фотографии са по-добри отколкото снимките заснети само с една камера.

Apple наричат тази екстра “Deep Fusion”, като потребителите ще имат достъп до нея в бъдещи софтуерн ъпдейти, тъй като не е включена в базовия пакет на новия iPhone.

Тайната на Apple се крие по-скоро в софтуера и начина, по който изкуственият интелект се използва за да подобри фотографията.

Възхода на вградените в смартфоните камери повлияе негативно в продажбите на устройствата за снимане, според анализа Camera and Imaging Products Association.

През 2018 година са продадени 20 млн. дигитални фотоапарати, спрямо 120 млн. през 2008 година.

За сравнение, Apple продаде 218 млн. iPhone-на през фискалната 2018 година.

Според данни на IDC, през миналата година са били продадени общо 1.4 млрд. смартфона.