Asia Media Co., пекинкски доставчик на ТВ програми ще стане първата китайска станция, която ще осъществи първично публично предлагане в Япония, обявиха официални лица от Японската фондова борса.

Според говорителя на
Tokyo Stock Exchange Сатоши Футаки, търговията с книжата на компанията ще старира на 26 април на т.нар Mothers market
за развиващи се компании.

Asia Media
планира да пусне за продажба 4.7 млн. нови акции, но цената на книжата ще бъде обявена на 17-ти април.

По данни от японският всекидневник
Nikkei компанията ще изпозва набраните средства, за да разшири дейността си в Китай и Япония.

Според вестника листването на Asia Media може да се окаже прецедент, който да бъде последван и от други китайски компании да се листват в Япония. Последните анализи на пазара в страната показват, че инвеститорите са започнали агресивно да купуват китайски и други азиатски книжа.

Китайските компании предпочитат листването на чуждестранните пазари по две причини – набирането на повече средства и рекламата пред потенциалните партньори и потребители.

През октомври миналата година
Industrial & Commercial Bank of China набра 21.9 млрд. долара в Хонг Конг, което е и най-голямо до момента IPO.