Продажбите на луксозните марки коли Audi и BMW намаляха през август, но по-малко, отколкото в разгара на световната икономическа криза, показват данните на германските производители на автомобили, цитирани от АФП.

BMW регистрира спад от 9.7% спрямо същия месец на предишната година до 91.790 автомобила.

Но намаляването на продажбите на концерна се забавя, съобщи самият той в комюнике. "Аз съм предпазлив оптимист, че ще се върнем към растеж в следващите месеци", заяви директорът по продажбите Йън Робъртсън.

При Audi, който е част от гиганта Фолксваген, продажбите намаляват за трети пореден месец, този път с 2.7% до 65.900 коли. От януари продажбите на Audi са намалели със 7.5% на годишна основа до около 617 000 коли, а при BMW - със 17.7% до 817.200 коли.

BMW е най-продаваната марка луксозни автомобили в света, въпреки че скъпите автомобили не се ползват с толкова помощи от различни правителствени програми като малките коли.

Източник: БГНЕС