Забавянето на пазарите не изглежда да подкопава доверието в германските царе на високия клас автомобили, още повече когато говорим за Audi, съобщава АФП.

Компанията, която през миналата година завършваше челната тройка на най-продаваните германски коли, клас лукс, в момента се е устремила към второто място по продажби, изпреварвайки Mercedes за първи път в историята си, съобщи Рупърт Щадлер, изпълнителен директор на компанията. Все още начело в класацията остава BMW.

През единадесетте месеца от началото на годината Audi е продала 1.19 млн. коли, което е ръст от +19%, срещу 1.13 млн. за марката Mercedes. Автомобилната дивизия Mercedes-Benz Cars, която включва и SMART, обаче все още е втора с 1.23 млн. автомобили.

Това, което е важно за Audi, в случая е, че компанията вече притиска конкурентите си и дава заявки за първото място. Нейната цел е ръст на продажбите до 1.5 млн. коли през 2015 г. и 2 млн. през 2020 г.

Audi отбеляза драматичен оперативен марж през третото тримесечие с 13% срещу 12% за BMW и 8% за Mercedes-Benz. Продажбите й скочиха с 28% през ноември срещу 8.9% за Mercedes-Benz и BMW- 7.7% Основният двигател за компанията е търсенето в Китай, където тя е марка номер едно в своя сегмент.

Въпреки това Audi не очаква лесна 2012 г. „Европейският пазар ще се свие от 3 до 5 процента“, очаква Ойлер Хермес. За пазара в родната Германия се очаква спадът да е по-умерен от 1.5%.