Аудиокасетите и касетофоните възраждат старата си слава

3139
Аудиокасетите и касетофоните възраждат старата си слава

© Pixabay

Аудиокасетите са създадени през 1960-те години, като се превръщат в един от най-популярните продукти в света през 1980-те години на миналия век в резултат на появата на Walkman - портативния касетофон на Sony. 

В наши дни, въпреки дигиталната революция, една френска компания е решена да вдъхне нов живот на устройствата за аудиокасети, но този път взимайки предвид всички изисквания на 21 век.

Само една компания в Европа проивежда аудиокасети

Френската компания Mulann произвежда магнитни ленти за продукти, като банкови карти. Но продукцията също така става и за аудио цели, като най-често се използва от професионални звукови инженери, които разчитат на аналоговия формат за заснемането на филм или записа на музика, пише Forbes.

През 2016 г. Mulann създаде дъщерна компания на име Recording The Masters, за да се възползва от резкия ръст в търсенето на аналогови продукти. По данни на компанията, запитванията за подобни продукти са скочили с цели 80%.

Две години по-късно - през 2018 г., компанията е готова да пусне подобрена версия на аудиокасета на име Fox.

Това се случва, след като Recording The Masters придоби правата за използване на същата формула, позната от любимите на всички касетки BASF и AGFA, които идваха от Германия през 1980-те години на миналия век.

Аналогова и дигитална технология

Жан-Люк Рено, изпълнителен директор на Mullan group, коментира, че няма очаквания да се конкурира с дигиталната музика, тъй като на пазара има място и за двете технологии.

„Подобно е на отоплението. Във вашия дом имате отопление във всяка стая и това няма да се промени. Това е дигиталното. Но също така можете да имате и камина и от време на време да искате да изпитате нещо различно – това е аналоговата технология. Камината няма да замести системите за отопление, а те няма да убият завинаги камините”, коментира Рено.

Компанията смята, че настоящият момент е идеален за завръщане на старата технология. Според компанията, „виниловото възраждане” е започнало още през 2015 г.

Компанията пуска нов касетофон

В партньорство с La Toile sur Ecoute, Рено обяви Le Parisien – нов портативен касетофон на цена от 76 долара.

Старите портативени касетофони имаха лоша репутация относно качеството на звука, но френската компания смята, че е решила този проблем благодарение на съвместната работа със звуковите инженери на Thomson.

Новият прототип е в процес на допълнително усъвършенстване, за да позволи Bluetooth връзка, както и възможност да се зарежда по същия начин, както смартфоните в наши дни.

Продажбите на аудиокасети растат

През 2018 г. над 219 хил. аудиокасети са продадени в САЩ, спрямо 178 хил. броя през 2017 г.

Sony възкресява WalkmanПортативният касетофон Sony Walkman се завръща

В резултат на възраждането на аналоговите технологии, все повече музиканти ще започнат да залагат на винил, касетки и прочее ретро методи, като допълнение на стрийминг услугите, които доминират музикалния пазар в САЩ.

Понастоящем 80% от музиката в САЩ се разпространява чрез платформите за стрийминг на съдържание.

Mulann не е единствената компания, която забелязва промените в тенденциите.

Базираната в Хонконг NINM Lab продава също нов модел портативен касетофон на сходна цена с френските си конкуренти.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg