По време на годишното си събитие за пресата - World Press Day, Autodesk, Inc. представи две нови версии на своя софтуер за създаване на модели, анимация и рендериране Autodesk 3ds Max, който е водещ инструмент за разработване на игри.

Компанията пусна на пазара софтуера Autodesk 3ds Max 2009, предназначен за професионалистите от развлекателната индустрия, и представи официално новия си продукт 3ds Max Design 2009 – 3D приложение, специално разработено за архитекти, дизайнери и специалисти по визуализации.

И двете версии на софтуера предлагат нови възможности за рендериране, подобрена технологична оперативност със стандартните за индустрията на софтуерни продукти, сред които е и Revit, както и допълнителни инструменти за спестяване на време при създаване на анимация и разпределение (mapping) на инструментите за работните потоци. Софтуерът 3ds Max Design 2009 предоставя и технология за симулация и анализ на осветлението.

Ключовите функционални характеристики на Autodesk 3ds Max 2009 включват новия набор инструменти за рендериране Reveal, който рационализира повтарящите се работни процеси, както и библиотеката с материали ProMaterials за симулиране на реални повърхности. Новата версия също така предоставя и множество Biped подобрения и нови UV инструменти за редактиране.

Подобрените файлови формати OBJ и Autodesk FBX за импорт и експорт значително увеличават технологичната съвместимост със софтуерните програми Autodesk Mudbox, Autodesk Maya, Autodesk MotionBuilder, както и с приложения на други компании. В допълнение към това, новата технология за зареждане на сцени Recognize значително подобрява процеса на съвместна работа с Revit Architecture 2009.