Авиокомпаниите са все по-песимистично настроени по отношение на възстановяването от кризата, предизвикана от пандемията от COVID-19, съобщава Ройтерс.

Международната асоциация за въздушен транспорт IATA ревизира прогнозите си в низходяща посока, като не смята че достигането на предкризисните нива ще се случи преди 2024 година.

Основните причини за влошаването на перспективите пред авиоиндустрията, според браншовата организация, е увеличаването на броя на новозаразените в Съединените щати и в много от развиващите се държави, както и негативните прогнози за корпоративния сектор.

Ограниченията за пътуване се запазват в много страни по света, като на някои места се въвеждат и нови. Според IATA спадът в броя на пътниците тази година ще бъде с поне 55% на годишна база. Прогнозите от април бяха за понижение от 46 на сто.

"През втората половина на годината ще станем свидетели на по-бавно възстановяване от това, на което се надявахме. Изненадващото решение на Великобритания да наложи карантина за пристигащите от Испания генерира нова вълна на несигурност. Със сигурност това ще бъде проблем по пътя на възстановяването", коментира главният икономист на Международната асоциация за въздушен транспорт Брайън Пиърс.

Данните на браншовата организация показват, че през юни броят на пасажерите в световен мащаб бележи спад от 86.5% след отчетения през май срив от 91%.

Според IATA пътниците от САЩ и развиващите се пазари представляват 40% от световния въздушен трафик, а именно там в момента се наблюдава втора вълна на епидемията.

Boeing е доставила едва 20 самолета през второто тримесечиеТова е най-малкият брой доставени самолети от компанията т 1963 г. насам


Според генералния директор на Асоциацията на авиокомпаниите от азиатско-тихоокеанския регион Субхас Менон международните пътувания няма да бъдат възобновени, докато не бъде разработен надежден механизъм за тестване на пътниците. Ако цената на тестовете се понижи достатъчно, те вероятно ще са по-склонни да плащат за тях, но в момента вземането на PCR проба е доста скъпо, казва още Менон.

Бизнес пътуванията също се свиват, което се отразява на рентабилността на полетите на далечно разстояние. Видеовръзките се превърнаха в нещо нормално по време на пандемията и представителите на корпоративния свят пътуват все по-рядко.