Вчера местният парламент на Подмосковието (Мособлдума) прие закон в помощ на частните компании да започнат активни превози на пътници посредством малки самолети. „Всички необходими условия за налагане на подобен начин за придвижване в Московска област са налице,“ коментирали нормотворците. Но въпреки това не липсват и скептиците, пише rb.ru.

За организиране на авиотаксита над Москва и Подмосковието властите в столицата не говорят за първи път. Но досега приказките бяха повече от предприетите действия в тази насока.

Преди две години проектът на местните власти за превоз на пътници чрез вертолети или малки самолети в предела на града се провали заради намесата на военните.

Миналият октомври обаче Юрий Лужков, кмет на Москва, възложи на своите подчинени, отговорни за транспорта, да започнат работа по създаването в покрайнините на столицата неголеми аеродруми за вертолети и малки самолети.

С реализацията на проекта за авиотакситата се заела чартерната компания Атлант-Союз, под прекия контрол на местните власти. Очаква се, че активното усвояване на въздушното пространство над Москва ще започне до година.

Подмосковските власти, традиционни конкуренти на московските си колеги, също решиха да направят крачка към оползотворяването на въздушното си пространство. Вчера московският областен парламент прие на последно четене Закон за организация по транспортното обслужване на населението чрез въздушен транспорт на територията на Московска област.

Властите в Подмосковието са решени да организират превоз на пътници и товари по въздух както във всеки от областните райони, така и помежду им.

Според плановете на Мособлдума бизнесът ще е изцяло в частни ръце, а властите ще следят за финансирането и поддръжката на аеродрумите. Финансирането за това ще се осигури от областния бюджет. Министерството на транспорта ще проучи необходимостта на населението от подобна услуга и ще съдейства за развитие на проекта.

Всички необходими условия за налагане на авиопревозите в Московска област са налице, смята председателят на Мособлдума Алексей Звягин, Разполагаме с авиоплощадката Быково, Мячково, има и много други площадки, които могат да се преустроят за излитане и кацане на превозните средства, допълва той.

И все пак подобни планове не могат да минат и без своите скептици. В случая това са експерти от гражданската авиация. Борис Рыбак, шеф на Infomost, споделил, че е запознат със състоянието на площадките Быково и Мячково и не вярва, че те могат бъдат елементи от пълноценната инфраструктура. Там всичко е разрушено, споделил той.

На теория това е прекрасна идея, но на практика изпълнението й ще е много трудно, смята експертът. Към момента руският въздушен кодекс не предвижда пълноценното въвеждане на подобна дейност, а законотворчеството на областните власти не може да се конкурира с федералното законодателство. Той е скептичен и по отношение на необходимата техника и кадри, които да управляват авиотаксита.

Снимка: Rb.ru