Днес Австралия увеличи акциза върху тютюневите продукти с 25% и прие закон, според който всички цигари ще бъдат продавани в обикновени кутии без марки върху тях.

Законът ще ограничи или ще забрани изобразяването на каквито и да било лога или марки, с изключение на името на марката и продукта, които ще бъдат в стандартен цвят, шрифт и размер.

Мярката също така предвижда обновяване и разширяване на надписите предупреждаващи за рисковете за здравето, които носи тютюнопушенето.

Увеличението на акциза пък влиза в сила от днес и ще осигури в хазната допълнителни 5 млрд. австралийски долара (4.6 млрд. долара) за период от четири години. Средствата, заедно с тези приходите от продажба от тютюневи продукти, ще бъдат инвестирани директно в по-добро здравеопазване и болнични заведения.

Мярката също така включва ограничения върху рекламите на цигари по интернет и допълнителни 27.8 млн. австралийски долара, които ще бъдат похарчени за кампании срещу тютюнопушенето.

Австралийското подразделение на British American Tobacco PLC има най-голям пазарен дял в Австралия с марки цигари като Winfield, Benson & Hedges и Dunhill.

На второ място по пазарен дял в страната е Philip Morris International Inc. със своите марки Longbeach и Peter Jackson.