Задръствания и хаос по улиците на големите индийски градове. Уличното движение в Делхи, Калкута и Мумбай е на ръба на колапса. Това обаче не възпира индийците от покупката на нови автомобили. Потенциалът е огромен с оглед на факта, че едва един на 1 000 жители на азиатската страна притежава собствен автомобил. За сравнение - в Германия съотношението е 600 на 1 000 души. С други думи, Индия крие огромен потенциал за производителите на автомобили.

Пазарът расте изключително бързо

Страната с второто по численост население в света е едва 11-ият по големина автомобилен пазар. Растежът обаче е впечатляващ. Само през есента на 2009 година продажбите на автомобили бележат ръст от 12 процента. Факт, с който се гордее и Раджив Каул, главният организатор на автомобилното изложение в Делхи, което започна във вторник и ще продължи до 11 януари: "Пазарът расте независимо от това, че броят на онези, които могат да си позволят нов автомобил, е все още малък. В абсолютни стойности пазарът се разраства изключително бързо", казва Каул.

Предимно Марути Сузуки и Тата доминират по улиците на Индия. Двата концерна със седалище в Индия продават общо почти един милион автомобили. Марути Сузуки е безспорният лидер на индийския пазар. Но на него постепенно невлизат и германските производители. Volkswagen наскоро откри фабрика в град Пуне след дълги години на колебание. Там за нуждите на индийския пазар се произвежда моделът Поло.

В азиатската страна се котират най-вече малките автомобили. Джаянт Давар, шеф на Дружеството на производителите на автомобилни части в Индия, е озадачен от факта, че Volkswagen отваря собствен производствен център в страната едва през 2009: "Volkswagen напредна страхотно в Китай, той беше един от първите концерни там. Това обаче не му се удаде в Индия. Тук Volkswagen няма това предимство. Но с големия обем на инвестиции концернът ясно показа отношението си спрямо Индия като производствен център."

Volkswagen набира скорост

Според информация в медиите Volkswagen се стреми към сътрудничество с Марути Сузуки при разработването на нов евтин модел. В края на годината германският концерн иска да получи участие в Сузуки. Огромният растеж на индийския автомобилен пазар ще превърне и автомобилното изложение в Делхи в събитие с огромно значение, прогнозира Джаянт Давар:

"Германският щанд тази година е много по-голям в сравнение с миналата. А ако се вземат предвид и производителите на автомобилни части, Германия е вторият по значение изложител след домакина Индия."

Източник: Дойче веле