Испанският футболен гранд Барселона пуска своя криптовалута.

Създадена в партньорство с блокчейн компанията Chiliz, валутата на име Barça Fan Token ($BAR) ще позволява на феновете на отбора да участват в гласувания и анкети чрез мобилното приложение Socios.com, което е собственост на Chiliz, предава CoinDesk.

Барселона има една от най-големите фенски маси по света и може да се похвали с титлата най-богат футболен отбор по размер на приходите.

Необичайно за света на спорта, Барселона частично се управлява от група привърженици, наричани socios, които имат глас при избора на президент и борд на директорите.

Барселона е рекордьор по титли в Испания с цели 74 броя.

„С над 300 млн. фенове по света, привържениците на Барса обхващат както държави, така и култури”, посочва Александер Дрефиус, основател и изпълнителен директор на Chiliz и Socios.

“Клубът е без съмнение най-известният и най-подкрепяният футболен отбор в света и нямаме търпение да видим как техните фенове ще започнат да влияят върху решенията в клуба”, казва той.

Чрез новата виртуална валута феновете ще могат да взаимодействат с клуба посредством приложението, като ще бъдат възнаграждавани с точки, които могат да бъдат осребрявани за различни фенски артикули или изживявания.

Предвидени са и други екстри за притежателите на новата криптовалута, като чатове, търговия с токени, игри и прочее.

40 млн. броя от новата виртуална валута ще бъдат пуснати за продажба през второто тримесечие на 2020 г. на цена от 2 евро за брой

За да придобият токена $BAR, феновете първо ще трябва да притежават токена на Chiliz $CHZ, който е наличен на борсите за криптовалути по света.

Deutsche Bank: Дигиталните валути стават комерсиални до 2 годиниДигиталните валути могат да започнат да се използват масово по света през идните няколко години, сочи нов доклад на германския финансов гигант Deutsche Bank

Създаването на криптовалутата е част от стратегията на Барселона за глобално разгръщане, като клубът търси нови дигитални канали за изграждане на ангажираност на феновете.

„Това споразумение ще ни даде шанс да създадем иновативни маркетингови и партньорски активации с ясен фокус върху дигиталната сфера, за да приближим клуба до нашите фенове по целия свят”, казва Хосеп Понт, член на борда на директорите на Барселона.