Барселона пуска виртуална валута за фенове

1034
Барселона пуска виртуална валута за фенове

Испанският футболен гранд Барселона пуска своя криптовалута.

Създадена в партньорство с блокчейн компанията Chiliz, валутата на име Barça Fan Token ($BAR) ще позволява на феновете на отбора да участват в гласувания и анкети чрез мобилното приложение Socios.com, което е собственост на Chiliz, предава CoinDesk.

Барселона има една от най-големите фенски маси по света и може да се похвали с титлата най-богат футболен отбор по размер на приходите. 


Необичайно за света на спорта, Барселона частично се управлява от група привърженици, наричани socios, които имат глас при избора на президент и борд на директорите.

Барселона е рекордьор по титли в Испания с цели 74 броя.

„С над 300 млн. фенове по света, привържениците на Барса обхващат както държави, така и култури”, посочва Александер Дрефиус, основател и изпълнителен директор на Chiliz  и Socios.

“Клубът е без съмнение най-известният и най-подкрепяният футболен отбор в света и нямаме търпение да видим как техните фенове ще започнат да влияят върху решенията в клуба”, казва той.

Чрез новата виртуална валута феновете ще могат да взаимодействат с клуба посредством приложението, като ще бъдат възнаграждавани с точки, които могат да бъдат осребрявани за различни фенски артикули или изживявания.

Предвидени са и други екстри за притежателите на новата криптовалута, като чатове, търговия с токени, игри и прочее.

40 млн. броя от новата виртуална валута ще бъдат пуснати за продажба през второто тримесечие на 2020 г. на цена от 2 евро за брой

За да придобият токена $BAR, феновете първо ще трябва да притежават токена на Chiliz $CHZ, който е наличен на борсите за криптовалути по света.

Deutsche Bank: Дигиталните валути стават комерсиални до 2 годиниДигиталните валути могат да започнат да се използват масово по света през идните няколко години, сочи нов доклад на германския финансов гигант Deutsche Bank

Създаването на криптовалутата е част от стратегията на Барселона за глобално разгръщане, като клубът търси нови дигитални канали за изграждане на ангажираност на феновете.

„Това споразумение ще ни даде шанс да създадем иновативни маркетингови и партньорски активации с ясен фокус върху дигиталната сфера, за да приближим клуба до нашите фенове по целия свят”, казва Хосеп Понт, член на борда на директорите на Барселона.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg