Покупката на порция бургер с пържени картофи днес излиза по-скъпо, отколкото преди няколко месеца.

В Съединените щати поръчка във веригата Chipotle струва средно с около 10% повече, отколкото преди една година.

Ако през 2021 г. една порция бурито струва 8 долара, сега е 8.80 долара, предава CNN.

Това не е единственото заведение за бързо хранене, което вдига цените. Много от предложенията в менюто на McDonald's поскъпват с около 6% за последната година, докато в Starbucks цените се повишиха през октомври миналата година и още веднъж през януари 2022 г.

Засега това не се отразява на продажбите. Chipotle отчита приходи от 2 милиарда долара за последните три месеца на 2021 г., надминавайки очакванията на анализаторите. Средният ръст на продажбите в други ресторанти от този тип възлиза на над 15% в САЩ.

Храненето навън е важен компонент от нарастващата инфлация. Храненето извън дома е поскъпнало с около 6% миналата година, като генерира голям дял от нарастващата инфлация според статистиката.

Компаниите в сектора трябваше да плащат на работниците по-високи възнаграждения, за да се борят с недостига на персонал. През май Chipotle увеличи заплащането на служителите в ресторантите до средно 15 долара на час. Продуктите и транспортът също поскъпнаха.

Гърция намалява ДДС на храните?Подготвя се програма за намаляване на ДДС на хранителните стоки, съобщи пред парламента на Гърция финансовият министър Христос Стайкурас

Засега не се очаква тези фактори да изчезнат скоро. Цените на хранителните стоки са скочили с 6% на годишна база и работниците продължават да са във водеща позиция при преговорите за заплатите, тъй като търсенето на работна ръка остава високо.

Имайки това предвид, ръководителите на веригите за бързо хранене прогнозират, че повишаването на цените на храните ще продължи.

Главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън миналата седмица заяви, че компанията е планирала промени в ценообразуването тази година, за да „смекчи натиска върху разходите“.

Главният финансов директор на Chipotle пък каза, че според експертите на компанията цената на телешкото месо ще достигне своя пик тази година и след това ще започне да спада, но засега това още не се случва.