Тенденцията хеджфондове и компании от Уолстрийт да използват сателитно наблюдение в стил „Студената война", за да се сдобиват с важна пазарна информация, се разраства все повече, пише CNBC.

Сателитното наблюдение често се предоставя от компании от частния сектор като DigitalGlobe в Колорадо и GeoEye във Вирджиния, които създават и изстрелват сателити и правят снимки за държавното разузнаване и за компании за сателитен анализ в частния сектор.

Това означава, че сателитните данни преминават през две връзки преди да достигнат до Уолстрийт. Първо фирма за подобни сателитни наблюдения прави снимките и ги продава на компания за анализи, която внимателно разглежда снимките и продава обобщените данни на хеджфондове и на анализатори от Уолстрийт.

Пример за използването на тези технологии е прогнозата на UBS Investment Research за резултатите на Wal-Mart за второто тримесечие, в които публично се разкрива, че UBS са използвали сателитни компании за събирането на данни от паркингите пред магазините Wal-Mart.

Анализаторът на UBS Нийл Къри следи сателитните данни за Wal-Mart всеки месец през 2010 г. и е стигнал до заключението, че между това, което вижда на сателитните снимки от паркингите на Уолмарт и тримесечните резултати на компанията има достатъчно голяма връзка, че да включи тези данни в доклада си за веригата, която обяви резултатите си днес.

Къри е закупил анализа си от малка компания с двегодишна история в Чикаго, която се казва Remote Sensing Metrics LLC. Компанията е прегледала сателитните снимки от над 100 магазина на Wal-Mart, избрани като представителна извадка за компанията.

Преброявайки автомобилите по паркингите на магазините на Wal-Mart месец след месец, анализаторите от Remote Sensing Metrics успяват да се ориентират за притока от клиенти на компанията. След това математически те успяват да изготвят прогноза за тримесечните приходи на компания във всеки месец.

Това, което сателитните анализатори откриват изненадва колегите им от UBS, които вече са добре запознати с бизнеса на Wal-Mart.

През второто тримесечие на годината сателитните анализатори забелязват ръст в трафика към магазините на Wal-Mart през месец юни, който според тях е 4% на годишна база. Това, според тях, се дължи на агресивните отстъпки в цените на Wal-Mart, които довеждат доста повече клиенти в магазините през този месец.

Тъй като могат да видят трафика на паркингите през магазините на Wal-Mart анализаторите на сателитните данни имат доста по-различна прогноза за печалбата на компанията през второто тримесечие в сравнение с тази на колегите им от UBS, които са използвали традиционни методи.

От UBS прогнозират, че продажбите на Wal-Mart за второто тримесечие ще отчетат ръст в сравнение с първото тримесечие, но че ще паднат с 1% в сравнение със същия период година по-рано. Анализаторите на сателитните данни обаче прогнозират, че продажбите ще нараснат със 0.7%, а няма да се понижат, въз основа на ръста в трафика пред магазините.

В доклада си от UBS публикуват двете прогнози една до друга. В зависимост от това какви ще са резултатите на Wal-Mart за второто тримесечие, компанията ще започне да добавя и анализи на сателитни данни в докладите си за Wal-Mart.