Бизнесът в ЕС е обезпокоен от "икономическия национализъм" в Китай

429
Бизнесът в ЕС е обезпокоен от

Поредицата от нетарифни бариери пред достъпа до китайския пазар са отражение на засилващия се "икономически национализъм", който накърнява интересите на европейските компании и местните потребители. Това сочи публикуван днес годишен доклад на Търговската камара на ЕС в Китай, цитиран от ДПА.

"Европейските компании като цяло са оптимистично настроени за бизнеса си в Китай, но остават опасенията им за достъпа до пазара, прозрачността, правата на интелектуална собственост и устойчивостта на средата", се отбелязва в доклада.

"Икономическият национализъм, изглежда, е нарастващо опасение", се допълва в доклада, изготвен въз основа на проучване на мнозинството от всички 1400 членове.

Председателят на търговската камара Йорг Вутке заяви, че чуждестранният бизнес продължава да извлича полза от силния икономически растеж в Китай, но предупреди, че "търговските бариери и инвестиционните пречки стават все по-сложни".

"Европейският бизнес би могъл да допринесе още повече за китайската икономика, ако нашите компании споделяха равни условия със своите вътрешни конкуренти", коментира пред репортери Вутке.

Той отбеляза, че чуждестранните компании "са лишени от успешни сюжети" в сливанията и придобиванията и ще наблюдават "много внимателно" планираното изкупуване на водещия китайски производител на сокове Huiyuan Juice Group Ltd. от Coca-Cola Co.

Вчера китайската държавна телевизия съобщи, че министерството на търговията планира да провери съответствието на офертата за 2.5 млрд. долара, която бе отправена миналата
седмица, със новия антимонополен закон, припомня ДПА.

Сред другите проблеми, посочени от Вутке, са изключване на чуждестранните компании от инфраструктурни проекти и правителствените програми за придобиване в Китай.

"Икономическият национализъм се дължи предимно на групи с икономически интереси, опитващи се да получат монопол и да изключат чужденците", коментира Вутке.

Търговската камара на ЕС в Китай съобщи, че използва годишния доклад, за да лобира пред китайското правителство, Европейската комисия и държавите членки.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg