Издателят на учебни помагала и собственик на подразделението за кредитен рейтинг на Standard & Poor's McGraw-Hill Cos се е съгласила да продаде списание BusinessWeek на Bloomberg LP, информира Bloomberg.

Придобиването ще подсили онлайн, телевизионните и мобилните продукти, според председателят на Bloomberg Питър Грауер. Сделката включва закупуването на списанието и на сайта BusinessWeek.com. Условията по сделката, която трябва да бъде финализирана на 1 декември, не бяха обявени. Bloomberg са заплатили 5 млн. долара и поемат задълженията на BusinessWeek, които са за над 10 млн. долара, според The Wall Street Journal, който се позовава на източници запознати със сделката.

Базираната в Ню Йорк McGraw-Hill обяви през юли, че обмисля стратегическите опции за седмичното списание, след като приходите от реклама и тиража паднаха. BusinessWeek е част от подразделението за информация и медии на McGraw-Hill, което е най-малкото на компанията, след тези за финансови услуги и образование.

Приходите от реклама на BusinessWeek паднаха с 32% през първите девет месеца на 2009 г., до 112.6 млн. долара в сравнение със 164.4 млн. долара година по-рано. За сравнение спадът в цялата индустрия е 20%.

BusinessWeek стартира през 1929 г. и има 4.7 млн. читатели в 140 страни, според уебсайта на изданието.

Акциите на McGraw-Hill се обезцениха с 11 цента, до 28.32 долара за брой вчера. Книжата са поскъпнали с 22% от началото на годината.