Поредното изследване на Boston Consulting Group на пазара на луксозни стоки показа тенденция милиардерите да намаляват суперскъпите си покупки на вещи и да се насочват към суперскъпи услуги.

Пазарът на най-луксозни услуги през 2011 г. е растял два пъти по-бързо от този на вещи.

55% от разходите на най-богатите вече не отиват за яхти, къщи, автомобили и диаманти, а за пътешествия, произведения на изкуството и персонално обслужване (например главен готвач, личен асистент, камериерки и т. н.), както и ресторанти и луксозни спацентрове.

Изследването на Boston Consulting Group се провежда сред 1000 най-богатите жители на САЩ, Германия, Франция, Великобритания, Испания, Италия, Южна Корея и Япония, както и четирите страни от БРИК.

Общият обем на пазара на луксозни стоки през миналата година е 1.4 трлн долара, от които 770 млрд. долара за луксозни услуги. Богатите са си купили автомобили за 350 млрд. долара, като най-много луксозни коли са си купили руските милиардери. Останалата част от сумата е похарчена за лични блага като часовници, скъпи обувки и чанти.