Джереми Ласелс твърди, че в цялата звукозаписна индустрия е царяла "тотална и повсеместна паника", когато започва нелегалното споделяне на музикални файлове.

"Хората казваха, че това е краят на звукозаписните лейбъли и че е по-добре да закриваме всичко и да съдим абсолютно всеки, който сваля музика нелегално. Всички си мислиха, че с нас е свършено."

Бумът на незаконно сваляне на музика през 2000-те години ужасява звукозаписните компании, разказва пред BBC Ласелс. "Това бе е една много очевидна заплаха за нашия бизнес модел. В следващите 15 години звукозаписната индустрия може би наистина бе в паника."

По онова време Джереми е част от управителния съвет на организацията на британските звукозаписни компании BPI, както и главен изпълнителен директор на звукозаписната компания Chrysalis Music.

„Повечето от колегите му искали да съдят хората, които свалят незаконно музика, но той бил против това. "Общите нагласи бяха да съдим всеки, дори и някаква баба в Суонзи, защото внукът й бе използвал нейния компютър.

Мислех, че това е лудост, че пиарът щеше да е катастрофален и че духът, така или иначе, вече бе излязъл от бутилката," казва той. "Самият аз не знаех какво е решението, но знаех, че заплашването на хора не е начинът за справяне с нещата."

Роденият през 1955 г. в Лондон Джереми казва, че е вманиачен по музиката от седемгодишен. "Имах двама по-големи братя и тримата събирахме джобните си пари, за да си купуваме най-новите сингли или албуми. Тогава можеше да си купиш три сингъла за една лира."

Той не завършва училище, защото прекъсва образованието си, за да менажира музикална група, създадена от един от братята му.

"Името на групата беше Global Village Trucking Company, а аз имах задачата да им осигурявам участия. Взех една чанта с монети от по два пенса, отидох до най-близката телефонна кабина и започнах да звъня на пъбове, които предлагаха музика на живо."

След това Джереми прекарва по-голямата част от 70-те години като мениджър на турнетата на различни групи, сред които и Curved Air, чийто барабанис Стюърт Коупланд след това основава The Police.

Над 100 млн. души вече плащат за SpotifySpotify премина границата от 100 млн. платени абоната

През 1979 г. той получава предложение за работа в компанията на Ричард Брансън Virgin. Там прекарва 13 години, като се издига до началник на отдела, отговорен за откриването на нови таланти и за развитието на изпълнители, с които компанията вече има договор.

Поглеждайки назад, той твърди, че 80-те години са били "страхотен период за британската поп музика, като това е бил един различен свят от днешния ".

По време на онова десетилетие продажбите на музика скачат, подкрепени и от излизането на компактния диск, което означавало, че много почитатели на музиката си купували CD версиите на албумите, които вече притежавали на касети или на плочи.

За времето си във Virgin той е работил с изпълнители и групи, като Фил Колинс, Culture Club, the Human League и Simple Minds.

"Работил съм много с Фил Колинс и не мога да кажа лоша дума за него, той е чудесен човек. Дори и в пика на своите успехи той бе доста несигурен. Мислеше си, че всичко това може да изчезне изведнъж.

"Culture Club пък бяха в офиса постоянно. Те просто идваха, без да предупредят, но винаги познавахме кога пътуват насам, защото група техни почитатели винаги идваха 15 минути преди тях и заставаха отвън."

През 1992 г. Джереми напуска Virgin, малко след като Брансън продава компанията на EMI, която по онова време е най-голямата звукозаписна компания във Великобритания. Той признава, че с Ричард Брансън се скарват жестоко заради продажбата.

"Ричард бе изгубил интерес към звукозаписната компания и бе обсебен от своята авиокомпания. Имахме голяма, грозна караница, но това е история."

След като работи няколко години като консултант, през 1994 г. Джереми поема най-висшия пост в Chrysalis Music.

Смятал ли е Джереми, че звукозаписната индустрия вече е била станала самодоволна, когато нелегалното сваляне на музика се появява с гръм и трясък през 2000 г.? "Не мисля, че сме смятали, че добрите времена ще продължат вечно, но определено осъзнахме, че това са били добри времена."

След като години наред индустрията страда, той казва, че тя на практика е спасена от Spotify и другите стрийминг услуги. "Звукозаписната индустрия не можеше сама да намери път и тогава стриймингът дойде като подарък от боговете.

Стриймънгът има и своите критици, но това е просто различен бизнес модел от продажбата на физически носители," казва Джереми. "Тук маржът е малък, но се генерира от голям обем стриймове.“

"Някои изпълнители твърдят, че не получават достатъчно постъпления от стрийминг, но това вероятно е така, защото са в капана на старите договори със своите звукозаписни компании. Ако обаче сте изпълнител, който се договаря директно със стрийминг услугите, тогава можете да печелите добри пари."

Стриймънгът обаче ограничи до голяма степен важността на звукозаписните компании, казва той, като властта в момента се прехвърля към компании, които менажират изпълнителите. "Мениджърът на изпълнителя в днешно време е в центъра на всичко," казва Джереми.

"Глобалната звукозаписна индустрия отчите сериозно възстановяване в последните пет години, но "все още не сме навлезли в славните години," казва Тим Ингъм от уебсайта Music Business Worldwide.

"Не забравяйте, че годишните приходи на глобалната звукозаписна индустрия на практика бяха намалени наполовина в периода 1999 г. – 2013 г., от приблизително 29 млрд. долара до малко под 15 млрд. долара," казва той.

Приходите на индустрията обаче надхвърлиха 19 млрд. долара миналата година, като "все още има много пари, които могат да се спечелят и много място за растеж," допълва Ингъм.

От 2014 г. Джереми е главен изпълнителен директор и на базираната в Лондон Blue Raincoat Music, която се занимава с менажиране на изпълнители и издаване на музика. Той продължава да ръководи и Chrysalis.

"Абсолютно учудващо е, че след около 47 години все още съм в музикалната индустрия," казва той. "Все още ми се плаща да правя нещо, което на практика е мое хоби. Голям късметлия съм."