За първи път в своята 125-годишна история Coca-Cola ще пусне алкохолна напитка.

Това ще се случи в Япония, където компанията иска да участва нa развития пазар на слабоалкохолни напитки, доминиран от местния продукт Chu-Hi, предава Financial Times.

Изненадващият ход, който е описан от изпълнителния директор на компанията като „уникален в нашата история“, ще включи Coca-Cola в битката на японския пазар, където ще се конкурира с местни брандове, като Strong Zero, Highball Lemon and Slat.

Шефът на Coke's Japan коментира, че плановете за навлизане на пазара на Chu-Hi са „логични“. Всичко това се случва, след като преди близо 4 месеца щатската компания Wells Fargo спекулира в доклад, че Coke може скоро да навлезе на пазара на алкохолни напитки.

По време на среща с инвеститори, проведена през миналия ноември, изпълнителният директор на Coke Джеймс Куйнси не е споменал за подобни планове, но все пак е посочил, че компанията иска да произведе нещо по-твърдо.

Новината за експеримента на Coke идва от собствения й уеб сайт, където през миналия месец бе качен текст от интервю с Хорхе Гардуньо, президент на компанията в Япония.

В отговор на въпрос какви нови продукти ще представи компанията през 2018 г., Гардуньо отвръща, че Coke ще експериментира с продукт в категория, позната в Япония като Chu-Hi - “напитка в метална кутийка (кен), в която има алкохол“, традиционно произвеждана от дестилиран алкохол на име shochu, газирана вода и ароматизатори.

Пазарът на напитката Chu-Hi се състои от стотици вариации с различни вкусове и аромати, като според данните на местната компания Suntory, той нараства с между 5% и 25% годишно от 2013 г. насам.

По думите на Гардуньо, плановете на Coke показват, че компанията проучва възможностите отвъд нейния основен бизнес.

„Coca-Cola винаги е била фокусирана изцяло върху безалкохолните напитки, като това е непретенциозен експеримент, насочен към специфична част от нашия пазар“, казва той.

Кенчетата Chu-Hi обикновено съдържат алкохол от порядъка на 3-8% - нещо, което ги поставя в директна конкуренция с бирата, но като цяло тази напитка е доста популярна сред дамите в Япония.

Пазарът на shochu - напитка, наподобяваща водка, произвеждана от картофи, ориз, ечемик или захар и основна съставка на Chu-Hi, отчита разрастване с близо 40% от 2011 г. насам.

Ходът на Coca-Cola идва в момент, в който индустрията опипва почвата за нови подходи, тъй като поведението на потребителите се променя с времето. Така например, отбягването на захарта в наши дни провокира компанията да инвестира в продукти, като вода и чай.

И в миналото Coke са имали досег до алкохолните напитки, макар и не по начина, по който това ще се случи в Япония. В края на седемдесетте на миналия век компанията придобива няколко лозя в Калифорния и компания за вино в Ню Йорк.

В крайна сметка, компанията не стига до там да пусне свое собствено вино на пазара, но за сметка на това по време на полетите на United Airlines на пътниците бива предлагано вино в кенче.

По думите на Джеймс Куйнси, компанията е пуснала над 500 нови продукта през 2017 г.. „Фокусираме се върху иновациите“, казва той по време на конференция, проведена през февруари тази година.

„Правим иновации с Coke, иновации с ароматите, иновации със съставките навсякъде по света... отивайки в различни категории спрямо преди“, добавя той.