Провеждащи се на всеки четири години, Олимпийските игри отдавна се възприемат като една от малкото обединяващи глобални инициативи. Затова и опресняването на визуалната идентичност на събитието със сигурност е трудна задача.

Важно е тя да бъде нова и адекватна, както и да се придържа към познати на хората символи. Предизвикателството „баланс между традиция и модерно“ е за канадската творческа агенция Hulse & Durrell. Тя си партнира с Международния олимпийски комитет (МОК) и артисти в няколко творчески области, за да създаде персонализирани шрифтове, серия от графични илюстрации, както и всеобхватни възможности за разпространение на брандинга в различни онлайн медии и канали.

Обновяването на дизайна е първото по рода си от началото на игрите през 1896 г. Мей Герауи, ръководител на бранд отдела на МОК, казва, че екипът е направил обширно проучване на олимпийските архиви, за да насочи и вдъхнови работата по проекта.

Нова типография

Три нови ексклузивни шрифта са създадени от трима международни типографи, за да внесат собствен и разпознаваем визуален глас на всичко, свързано с игрите. Olympic Headline е типичният за марката удебелен и „атлетичен“ шрифт за кратки и ярки заглавия, допълнен от елегантните Olympic Sans и Olympic Serif.

Нови цветове

Олимпийските кръгове са един от най-разпознаваемите символи в света. Прочутият символ е проектиран от Пиер дьо Кубертен през 1913 г. Девет от десет души правилно идентифицират символа, когато им бъде показан, коментира Мей. Сега основните цветове на кръговете – синьо, жълто, черно, зелено, червено и бяло – остават в основата на идентичността на Олимпийските игри, но са добавени нови нюанси, включително и цветовете на трите медала: злато, сребро и бронз.

Илюстрации

Трима международни художници допринасят за новата олимпийска идентичност със 17 илюстрации, които „помагат да се предадат теми, които е трудно да се изразят със снимки или думи“, пише на официалния сайт на МОК.

Графики

Създадени са нови графични елементи, вдъхновени от дизайна на различните спортни терени, които в същото време подкрепят идеята за обединяване на света на и извън игралното поле. Идеята е тези графични елементи да се използват както за печатен брандинг, така и за дигитален.

Мей коментира как създаването на новите елементи – по-специално илюстрациите и персонализираните шрифтове – наистина обновяват марката, като същевременно я връщат към нейните дългогодишни корени.

„Изкуството и творчеството винаги са били в основата на Олимпиадата. От 1912 до 1948 г. заедно със спортните се провеждат състезания по изкуство – с олимпийски медали, раздавани на архитекти, поети и художници. Работата с международен екип от дизайнери и илюстратори за тези нови елементи помогна творчеството да се върне в сърцето на олимпийското движение.“

Цялата нова визуална система е създадена, за да подкрепи основните ценности на олимпийския бранд, като същевременно подобрява последователността, разпознаваемостта и въздействието във всички платформи, комуникации и публикации на МОК, съобщава комитетът на официалния си сайт. „В продължение на 125 години Олимпийските игри предават послание за приобщаване, универсалност и надежда. Беше време да обединим тези вечни ценности в цялостна идентичност, която присъства не само по време на игрите, но и извън тях.“

Очаква се пълното внедряване на новата визуална идентичност да бъде завършено до Олимпийските игри в Париж 2024 г.

Източници на публикуваните илюстрации:

Client: International Olympic Committee

Agency: Hulse & Durrell

Creative Direction & Design: Ben Hulse, Greg Durrell

Art Direction & Design: Julien Hébert, Bryan-K. Lamonde (Principal)

Illustrations: Francesco Ciccolella, Abbey Lossing, Karan Singh

Typefaces: Fabian Harb, Seb McLauchlan (Dinamo); Julien Hébert (Principal)